کاسه صبر عشایر سوریه در برابر اشغالگران آمریکا و ترکیه لبریز شده است

کاسه صبر عشایر سوریه در برابر اشغالگران آمریکا و ترکیه لبریز شده است
پنج‌شنبه 19 تير 1399 - 22:00

عشایر سوریه در حسکه و قامشلی از اقدامات نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه و تسلط قسد بر مناطق آنها به تنگ آمده‌اند.

العالم ـ سوریه

آمریکایی ها نفت و گاز و گندم سوریه را غارت می کنند و ملت سوریه را با قانون سزار مجازات می کنند و از سوی دیگر از نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در مناطقی که عشایر اکثریت ساکنان آنها را تشکیل می دهند، حمایت می کنند. و این علاوه بر حمایت آمریکا از طرحهایی برای به حاشیه راندن مردم عشایر و تغییر بافت جمعیتی منطقه و ایجاد فتنه میان اقشار مختلف منطقه اعم از کرد و عرب و سریانی است.

پس از توافق میان کردها در منطقه، عشایر سوریه خود را در برابر طرحی برای تحمیل واقعیتهای جدید بر "جزیره" سوریه(منطقه ای در شمال شرق سوریه) و تحکیم سیطره کردها یافتند؛ نیروهای کُرد اما دست به تلاشهای نافرجام برای تکذیب این مساله زدند؛ به همین دلیل از روس ها کمک خواستتند و اخیرا نیز اعلام شد که دیداری میان مظلوم عبدی فرمانده کل قسد با الکساندر چایکو فرمانده نیروهای روس در سوریه صورت گرفته و گفته شد که این دیدار برای "افزایش هماهنگی میان طرفین است".

از سوی دیگر کردهای تحت حمایت آمریکا، در منطقه شرق فرات به تکروی در قدرت روی آوردند و این علاوه بر جنایتهای شبه نظامیان هوادار ترکیه از گروه موسوم به "ارتش آزاد" است که منازل غیرنظامیان را گاهی غارت و گاهی بمباران می کنند.

در این میان عشایر سوریه در حومه های قامشلی و حسکه از منابع و ثروتهای کشورشان محروم مانده اند و قانون سزار نیز علیه آنها اعمال می شود؛ خانه هایشان غارت می شود و کودکانشان با موشک های شبه نظامیان کشته می شوند. آنها چاره ای به جز طرد اشغالگر خواه نیروهای آمریکایی و یا ترک نمی بینند. عشایر عربی منطقه "جزیره" سوریه نیز اخیرا با صدور بیانیه ای از آمریکایی‌ها و ترک‌ها خواستند تا اراضی سوریه را ترک کنند.

حال آیا قبایل سوریه به مقاومتی فراگیر در برابر اشغالگران تا اخراج آخرین نظامی آمریکایی و ترک از سوریه روی خواهند آورد یا آنکه گزینه صلح و آتش بس را اختیار خواهند کرد و در انتظار مذاکره و تقسیم خاک خود با دیگران خواهند نشست؟!

پربیننده ترین خبرها