دموکراسی ترامپی.. ملت‌ها را گرسنه می‌کنیم تا هواداران‌مان را راضی سازیم!

دموکراسی ترامپی.. ملت‌ها را گرسنه می‌کنیم تا هواداران‌مان را راضی سازیم!
شنبه 21 تير 1399 - 17:25

در زمانی‌که" دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریكا اعلام كرد كشورش از "سیاستمدار منتخب قانونی" در ونزوئلا حمایت خواهد كرد و او می‌خواهد "در آنجا ((ونزوئلا) شخصیتی مورد حمایت ملت باشد"، وی فراموش نكرد كه ونزوئلا را تهدید كند "كه اتفاقاتی در آنجا خواهد افتاد" و "آمریکا نقش فعالی در ونزوئلا خواهد داشت".

العالم- درگوشی

چنین اظهارات ترامپ، که در گفت‌وگویش با تلویزیون اسپانیایی‌زبان "تیلیموندو" مطرح شد، منطق عجیب و غریب و زورگویانه‌ای را به نمایش گذاشت که به حاکمیت کشورها و به اراده ملت‌ها احترام نمی‌گذارد و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند. چنین منطقی را در سیاست آمریکا به وضوح می‌توان دید که از قدرت نظامی و تاثیر اقتصادی و نفوذ سیاسی‌اش برای مواخذه و تنبیه کشورهایی استفاده می‌کند که علیه هیمنه و سلطه آن اقدام می‌کنند.

زمانی‌که سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا را زورگویانه و قلدرمآبانه توصیف می‌کنیم منظورمان این است که ترامپ سیاست‌های جنایتکارانه‌اش در گرسنه نگه داشتن ملت ونزوئلا را ناشی از نبود رئیس‌جمهور منتخب در ونزوئلا می‌خواند. در حالی‌که ترامپ از دیکتاتورترین و مستبدترین رژیم‌های جهانی حمایت می‌کند؛ خودِ او به این امر اذعان کرده و گفته است که اگر حمایت‌هایش از این رژیم‌ها نبود آنها دو هفته هم نمی‌توانستند دوام بیاورند که نمونه‌اش عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است. دموکراسی، مشروعیت و انتخابات در عربستان سعودی کجاست؟ حقوق بشر، کرامت انسانی و عدالت در رژیم صهیونیستی کجاست؟

آخرین چیزی که یک نژادپرست بی‌فکر و طمّاع مانند ترامپ درباره آن فکر می‌کند، دموکراسی و آزادی است و مهمترین دغدغه و توجه او غارت ثروت مردم و تامین امنیت رژیم اسرائیل است. جهانیان می‌دانند که "نیکلاس مادورو" رئیس‌جمهور منتخب و قانونی ونزوئلا است ولی چون او مخالف هیمنه آمریکا و نیز حامی قضیه فلسطین است مورد خشم صهیونیسم جهانی واقع شده. لذا آمریکا مزدور ارزان‌قیمت مانند "خوان گوآیدو" را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرد و هنگامی که در این امر شکست خورد، محاصره و گرسنگی را به مردم ونزوئلا تحمیل کرد.

سیاست گرسنه نگه‌داشتن، کودتاها و مداخله از طریق مزدوران در امور داخلی کشورها فقط سیاست ویژه آمریکا در قبال ونزوئلا نیست بلکه سیاست سنتی آمریکا است که در دوران ترامپ و وزیر شکست خورده‌اش "مایک پمپئو" به وضوح قابل مشاهده است؛ بهترین نمونه در این‌باره وضعیت لبنان است که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشترکا توطئه‌ای علیه این کشور چیده و از طریق مزدوران‌شان در این کشور اجرا می‌کنند به این بهانه که دولت لبنان دولت "حزب‌الله" است، در حالی‌که جهانیان می‌دانند که چگونه دولت لبنان انتخاب شد و روند برگزاری انتخابات چگونه بود ولی آمریکا اقدام به گرسنه نگه‌داشتن ملت لبنان کرده؛ چرا که این ملت مخالف قاطع رژیم صهیونیستی است.

در مورد جمهوری اسلامی ایران، که شاهد برگزاری چهل دور انتخابات از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای شهری و انتخابات خبرگان رهبری بوده است، ولی مردم آن تحت تحریم‌هایی قرار دارند که تاریخ تاکنون ندیده است فقط به این دلیل که آنها هژمونی آمریکایی را شکستند و از اهداف فلسطین حمایت می‌کنند و از نامزدهای انتخاباتی که احساس می‌کردند وابسته به آمریکا است، حمایت نکرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها