عضو «سائرون»: پارلمان همچنان از جزئیات مذاکره با واشنگتن بی‌اطلاع است

عضو «سائرون»: پارلمان همچنان از جزئیات مذاکره با واشنگتن بی‌اطلاع است
يکشنبه 22 تير 1399 - 14:28

یک عضو پارلمان عراق از ائتلاف سائرون تأکید کرد که پارلمان همچنان از جزئیات مذاکرات بین بغداد و واشنگتن درباره حضور آمریکایی‌ها در عراق، بی‌اطلاع است.

العالم - عراق

«مضر خزعل» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف سائرون با اشاره به اینکه پارلمان همچنان از جزئیات مذاکرات بغداد و واشنگتن درباره حضور آمریکایی‌ها در عراق اطلاعی ندارد، خواستار توضیح دولت درباره جزئیات مذاکرات شد.

خزعل در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که از دولت می‌خواهیم درباره آنچه در جلسات گفت‌وگو بین بغداد و واشنگتن و توافق بین دو طرف مذاکره رخ داد، توضیح دهد.

وی تصریح کرد که پارلمان اطلاعاتی درباره مذاکرات مربوط به حضور آمریکا و اجرای مصوبه پارلمان در خصوص اخراج نظامیان آمریکا از عراق دریافت نکرده است.

این عضو پارلمان عراق همچنین از دولت خواست درباره جزئیات مذاکره، توافقات بین دو طرف و طرح‌های مربوط به اخراج نظامیان آمریکایی به خصوص در پرتو مصوبه پارلمان مبنی بر ضرورت اخراج نظامیان آمریکایی، توضیح دهد.

مرحله نخست گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و دو طرف درباره نحوه ادامه روابط دو جانبه رایزنی کردند و قرار است در ماه جاری میلادی نیز این گفت‌وگوهای مقدماتی ادامه یابد.

یکی از مهمترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها