پاسخ قاطع و موثر سعودی به حملات موشکی و پهپادی یمنی ها!!!

پاسخ قاطع و موثر سعودی به حملات موشکی و پهپادی یمنی ها!!!
دوشنبه 23 تير 1399 - 20:56

العالم - عربستان سعودی

خبر:

سخنگوی ارتش یمن دوشنبه از حملات جدید موشکی و پهپادی انصار الله به تاسیسات نفتی، هواپیماهای نظامی، خوابگاه خلبانان، سامانه های پاتریوت و چند فرودگاه در ابها، نجران و جیزان خبر داد.


تحلیل:

- اگرچه مطابق معمول سعودی مدعی شد کلیه حملات را دفع کرده است اما اعتراف به اینکه پهپادهای انصار الله از"صنعا"بلند شده اند گویای این واقعیت است که سعودیها علی رغم میلشان مجبور شده اند به قدرت بومی یمنی ها در امور نظامی گردن گذارند. در حملات سال پیش انصار الله به آرامکو، سعودی مدعی بود پهپادهای یمنی از مکانی نزدیک به سعودی و از کشوری دیگر به این هجوم دست زده بودند!!!

- مدتی است عربستان به این نتیجه رسیده است که در مقابل حملات هدفمند انصار الله چاره ای جز اعتراف ندارد. بر این اساس در سناریوی تبلیغاتی و رسانه ای جدید خود می کوشد تا ازیک سو اینچنین القا کند که کلیه حملات را دفع کرده است و از دیگر سو اینچنین وانمود کند که هدفگذاری انصار الله متوجه شهروندان سعودی است. این درحالی است که چند روز پیش و در دیدار "بریان هوک" از سعودی عادل الجبیر از حداقل 1659حمله یمنی به سعودی خبر داد و ناخواسته مهر تایید بر اثرگذاری این حملات زد و از دیگر سو تاکنون هیچ رسانه ای حتی در داخل سعودی موفق نشده است حتی یک سند مبتنی بر حمله انصار الله به شهروندان سعودی چنانکه مورد ادعای مقامات این کشور است ارائه کند.

- نکته قابل تامل و توجه در سناریوی مواجهه تبلیغاتی رژیم عربستان با حملات پی درپی انصار الله اینکه بتازگی و در شیوه ای جدید رسانه های این رژیم می کوشند تا به شکلی غیرمستقیم هم حملات انصار الله به سعودی را کوچک و بی اثر معرفی کنند و هم نسبت به یمنی ها عقده گشایی کنند. شاهد مثال این مساله آنکه رسانه های سعودی امروز و در واکنش به حملات دیشب انصار الله مدعی شده اند انصار الله یمن طی دو سال گذشته 157 زن را ربوده و مورد شکنجه و آزار جنسی قرار داده اند!!! ناگفته پیداست که هر انسان سالم العقلی با مشاهده چنین ادعاهایی، همزمان با دریافت چنان حملاتی، پیش از باور این ادعا، بر اثر گذاری حملات انصار الله مهر تایید می زند. نوع پاسخگویی سعودیها به حملات مکرر یمنی ها در نوع خود می تواند علم ارتباطات و دانش رسانه را دچار تحولی جدی کند!!!!

پربیننده ترین خبرها