در گفتگو با العالم مطرح شد؛

فرزلی: قانون سزار تلاشی برای اخراج ایران و حزب الله از سوریه است/ سفیر هیچ کشوری حق اظهارنظر در امور داخلی لبنان ندارد

سه شنبه 24 تير 1399 - 22:24

معاون رییس پارلمان لبنان تاکید کرد: طرح آمریکا از سال ها پیش برای همگان روشن است، این طرح همان اعلام دشمنی و خصومت علیه ایران و محور مقاومت است.

العالم ـ لبنان

"ایلی فرزلی" در برنامه "ضیف و حوار" که از شبکه خبری العالم پخش می شود، گفت: مساله ترسیم مرزها با رژیم اشغالگر علاوه بر مساله چاه های نفت و گاز از مسائل مهم برای واشنگتن است؛ آمریکا تلاش می کند در این پرونده ها قبل از هر چیزی منافع رژیم اشغالگر را تامین کند.

وی افزود: قانون سزار و هدف گرفتن سوریه و محور مقاومت تلاشی برای خارج کردن ایران و حزب الله از سوریه است. دولت لبنان در مرحله کنونی می بایست به مقابله برخیزد و دولتی فراگیر تشکیل دهد تا تمام گروهها و اقشار در لبنان اطمینان خاطر یابند.

معاون رییس پارلمان لبنان تاکید کرد: آنچه که در وهله اول برای آمریکا مهم است، تامین منافع رژیم اشغالگر است.

محاصره لبنان از زمان جنگ علیه عراق آغاز شد

معاون رییس پارلمان لبنان خاطرنشان کرد که بحران سیاسی و اقتصادی لبنان در وهله اول یک علت داخلی دارد و آن سوء مدیریت است. اما پس از محاصره لبنان توسط آمریکا و اروپا و دیگر کشورهای تابع محور آمریکا، این بحران تشدید شد.

فرزلی افزود: لبنان بهای این محاصره را پرداخت می کند. این محاصره از زمان جنگ عراق تا جنگ سوریه تا به امروز ادامه دارد.

وی درباره بدهی های لبنان اظهارداشت: دولت های پیشین لبنان همگی در مساله افزایش بدهی های لبنان مسئول هستند از همین رو نمی توان مسئولیت را به گردن فقط یک طرف واحد بی اندازیم. من بر این باور رسیدم که گرفتار کردن کشورهای جهان سوم زیر بار بدهی ها، مساله ای عمدی و توطئه است تا این کشورها گرفتار بدهی و فساد شوند تا به آمریکا پناه ببرند.

سفیر حق اظهارنظر در امور داخلی لبنان ندارد

معاون رییس پارلمان لبنان گفت: سفیر یک کشور خارجی حق ندارد در اوضاع داخلی لبنان اظهار نظر کند و به رغم شرایط لبنان که سبب تضعیف وحدت کشور شد؛ اما هیچ سفیری حق ندارد در اوضاع داخلی کشوری دخالت کند.

پربیننده ترین خبرها