سعودی ها و تغییر "تصویر پیامبر اکرم" در نزد صهیونیست‌ها!

سعودی ها و تغییر
چهارشنبه 25 تير 1399 - 14:33

مجله "کیشر" که در بخش پژوهش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دانشگاه تل‌آویو چاپ می‌شود، مقاله یک پژوهشگر سعودی و استاد زبان عبری در دانشگاه دولتی "الملک سعود" منتشر کرد؛ عنوان مقاله "مشارکت در بهبود وجهه حضرت محمد در چشم مردم اسرائیل: ائتلاف‌ها و نامه نگاری‌های محمد با یهودیان شبه جزیره عرب" است.

العالم- کشکول

مقاله‌ای که "محمد الغبان" پژوهشگر سعودی به زبان عبری نوشته، مبتنی بر این ایده است که "پیامبر اسلام روابط خوبی با یهودیان برقرار کرد و درگیری وی با آنها فقط در امور سیاسی بود و به هیچ‌وجه در مسائل دینی نبود." تصویر ترسیم‌شده از حضرت محمد (ص) در نزد "یهودیان" به دلیل "عدم ترجمه نامه‌های پیامبر به یهودیان به زبان عبری" یا وجود ترجمه‌های نادرست است.

به نظر می‌رسد الغبان معتقد است که مشکل عرب‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها "فهم نادرست" یهودیان درباره شخصیت پیامبر اکرم( ص) است و لذا، ماموریت خودش را "بهبود"! تصویر پیامبر اکرم( ص) در نزد یهودیان می‌داند تا در حل این مشکل مشارکت کند.

الغبان، که در مسیر عادی‌سازی شتابنده سعودی با رژیم صهیونیستی قدم برمی‌دارد، فراموش کرده و یا خود را به فراموشی زده است:

  • که مشکل عرب‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها است و نه با یهودیان.
  • مخاطب او دانشگاهیان و دیگر مراکز رژیم صهیونیستی است و نه یهودیان. این دانشگاه‌ها و مراکز در سرزمین اشغالی فلسطین ایجاد شده‌اند که توسط صهیونیست‌ها مدیریت می‌شوند.
  • مشکل عرب‌ها و مسلمانان به دلیل فهم نادرست یهودیت از شخصیت پیامبر اکرم( ص) نیست بلکه به دلیل غصب فلسطین، قدس و مقدسات اسلامی توسط صهیونیست‌ها است که با حمایت و پشتیبانی انگلیس، آمریکا و دیگر کشورهای غربی انجام شده.
  • پیامبر اکرم( ص) نیازی به "بهبود"! تصویرش ندارد؛ تصویر و سیرت او برای جهانیان واضح است.
  • وهابیتی که آل سعود به عنوان "دین" برای جزیره العرب انتخاب کرده، بزرگ‌ترین طرف مسئول در ترسیم کردن نادرست تصویر پیامبر رحمت و انسانیت است.
  • چرا وهابیت سعودی یک درصد از تلاش‌هایی را که برای نزدیک شدن به صهیونیست‌ها صورت می‌دهد برای نزدیک شدن به مسلمانانی که با رویکرد آنها درباره اسلام مخالف هستند، انجام نمی‌دهد.

از سوی دیگر، "رعنان رین" پروفسور اسرائیلی از موسسه "روزنفیلد" در دانشگاه تل‌آویو اعلام کرد که اهمیت این مقاله در وهله نخست و بیش از هرچیز، به این دلیل است که یک پژوهشگر برجسته سعودی یک مقاله آکادمیک در یک مجله آکادمیک اسرائیلی با هدف برداشتن موانع و "الفت دل‌های ملت‌ها" منتشر کرده است. وی ابراز امیدواری کرد که همکاری آکادمیک گام دیگری برای همکاری اقتصادی و سیاسی باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها