لبنانی ها: جایگزینی برای دیاب وجود ندارد

لبنانی ها: جایگزینی برای دیاب وجود ندارد
يکشنبه 29 تير 1399 - 22:28

کاربران لبنانی با راه اندازی هشتگ "دیاب جایگزین ندارد"، که امروز در لبنان ترند شد، اعتماد خود را نسبت به دولت حسان دیاب نخست وزیر این کشور ابراز کردند.

العالم ـ لبنان

فعالان شبکه های اجتماعی تاکید کردند که نبود حسان دیاب در قدرت به معنای بازگشت خلأ در دولت است و کشور دیگر نمی تواند این خلأ را تحمل کند بویژه که کشور با چالشهایی در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و یا خدمات رسانی مواجه است.

برخی تلاش کردند یادآوری کنند که اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی لبنان در نتیجه سیاست های دولت های سابق است و هیچ تقصیری متوجه دولت فعلی نیست.

"فاطمه" نوشت: آنچه که لبنان اینک به آن رسیده است در واقع حاصل سیاست دولتهای پیشین است، چرا واقعیت را از یاد می برید مگر فراموش کردید که این دولت برای نجات کشور و اصلاح خرابکاری های دولتهای پیشین آمده است.

"جمیل" در صفحه خود در توییتر نوشت: درخواست استعفای حسان دیاب در واقع از سوی فاسدان مطرح می شود. این مرد اموال ملت را به سرقت نبرده بلکه فساد به جامانده از دولت الحریری را به ارث برده است و تا زمانی که ایستادگی می کند لبنان نیز به رغم تمام فشارهای اقتصادی در کنار او ایستاده و مقاوم است.

" Mariana" عنوان کرد که مشکل اصلی در فساد کسانی هستند که در اطراف حسان دیاب هستند، در حالی که او به تلاشهایش برای مبارزه با فساد ادامه می دهد.

برخی دیگر از کاربران، مواضع ثابت دیاب و عدم تسلیم شدن او در برابر چالشها را ستودند. Fatima Th Ksm نوشت: حسان دیاب ثابت کرد که به آسانی تسلیم نمی شود و برای مقابله با تمام چالشها و دشواری ها آماده است.

"بتول خلیل" نیز توییت کرد: دیاب ثابت کرد که تسلیم نمی شود و در مقابل چالشها شکست نمی خورد. او مرد چالش هاست.

"نانسی اللقیس" در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: حق دارید که موضعی علیه دولت اتخاذ کنید و یا انتقاد کنید اما نباید کمک ها را از لبنان قطع کنید. دولت دارد تلاش می کند تا خرابکاری های 30 سال پیش را اصلاح کند اگر جایگزینی برای دیاب دارید و از پاکی او اطمینان دارید پس او را معرفی کنید

jad daoud در توییتر تاکید کرد که دولت دیاب معامله هایی با چین و ایران و عراق و با تمام کشورهایی که خواهان کمک به لبنان هستند، منعقد کند. دولت نباید در اتخاذ تصممیات لحظه ای درنگ و یا عقب نشینی کند و این به رغم تلاشهای برخی طرفها برای مانع تراشی بر سر فعالیتهای این دولت است.

Ahmad Zabad نیز توییت کرد که دیاب باید به شرق روی بیاورد و فرصت را از تمام کسانی که در کمین لبنان نشسته اند، بگیرد. اگر ما انتخابات زودهنگام برگزار کنیم بی تردید مقاومت و متحدانش پیروز می شوند. زمان آن فرا رسیده است که دیاب تصمیمات دشوار اتخاذ کند و به شرق روی بیاورد.

حسان دیاب نخست وزیر لبنان امروز یکشنبه تاکید کرد که استعفا نخواهد داد و در صورت استعفا، به این سادگی جایگزین پیدا نخواهد شد و یک دولت پیشبرد امور تشکیل خواهد شد که یک یا دو سال ادامه خواهد داشت و این یک جنایت در حق مردم لبنان خواهد بود.

وی در گفتگوی مطبوعاتی بعد از دیدار با "مار بشاره پطرس الراعی" اسقف اعظم مارونی‌های لبنان گفت: پارلمان درباره طرح رای اعتماد به دولت صاحب اختیار است. ما ملزم به رعایت قانون اساسی و توافقنامه طائف هستیم. "اسرائیل" دشمن است و هر روز حاکمیت لبنان را نقض می‌کند. می‌گویم که به همه لبنانی‌ها نیاز داریم و باید گفت‌وگویی در این زمینه انجام شود تا در همین چارچوب و متعهد به این موضوع باشیم. آنچه امروز اتفاق می‌افتد، یک موج قوی از داخل و خارج است که نه فقط به دولت لبنان بلکه به کل لبنان به عنوان یک کشور آسیب می زند. این موضوع دولت را ساقط نمی‌کند بلکه لبنان را ساقط می‌کند. وجود مواضعی علیه لبنان در زمینه اقتصادی و اجتماعی را نمی‌فهمم.

پربیننده ترین خبرها