روایت «فتح» از تلاش یک کشور عربی برای تخریب وحدت فلسطینی‌ها

روایت «فتح» از تلاش یک کشور عربی برای تخریب وحدت فلسطینی‌ها
پنج‌شنبه 2 مرداد 1399 - 09:36

سخنگوی کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین نزدیکی این جنبش با حماس را راهبردی خواند و از تحرکات یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بر هم زدن این وحدت با حماس خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، نزدیکی با حماس به هدفی راهبردی تبدیل شده و دیدار با «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس آغازی حقیقی برای تحقق این هدف است.

بر اساس گزارش روزنامه «عربی ۲۱»، الرجوب بدون اینکه نامی از امارات ببرد، این کشور را متهم کرد که در تلاش است اقدامات برای وحدت فلسطینی را به شکست بکشاند و آشتی فلسطینی را از بین ببرد.

وی گفت: یک کشور (حاشیه) خلیج (فارس) که اخیرا به بهانه کمک به فلسطینی‌ها هواپیماهای خود را در فرودگاه «بن گوریون» به زمین نشاند از فضای مثبت میان دو جنبش (فتح و حماس) عصبانی است.

الرجوب ضمن تأکید بر حق حماس برای اینکه شریکی در تمام سازمان‌های ملت فلسطین باشد، افزود، فتح برای اعتمادسازی با جنبش حماس تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد، دولت فلسطینی بدون وحدت ملی میان طیف‌های مختلف ملت فلسطین از جمله فتح و حماس تحقق پیدا نمی‌کند .

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و دبیر کل کمیته مرکزی جنبش فتح دوازدهم تیرماه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، برنامه مشترک دو جنبش یادشده در راستای مقابله با طرح اشغال کرانه باختری را تشریح کردند

پربیننده ترین خبرها