پشت پرده تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی

پشت پرده تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی
شنبه 4 مرداد 1399 - 16:35

تصمیم ایران در معرفی کردن نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا به عنوان نیروهای تروریستی، که هدف‌شان بی‌ثبات کردن منطقه و نقض حاکمیت کشورها و ارعاب ملت‌هاست، تصمیمی به‌جا و درست است که بر اساس داده‌های میدانی و تجربه تلخ ملت‌های منطقه از حضور خصمانه آمریکا اتخاذ شده است.

العالم- درگوشی

تعرض دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آسمان سوریه که در مسیر بیروت بود، احتمال داشت به فاجعه بزرگ انسانی بینجامد اما مهارت خلبان مانع از این امر شد. در واقع، این تعرض یکی از بارزترین مصادیق تروریسم به شمار می‌رود که نماد آن، نیروهای آمریکایی نه تنها در غرب آسیا بلکه در سرتاسر جهان است.

توجیه‌های مضحک آمریکا درباه این اقدام تروریستی‌اش، که در یک مورد مدعی شده: جنگنده اف-۱۵ در ماموریت هوایی روتین خود در مجاورت پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران و با هدف اطمینان یافتن از امنیت پرسنل نیروهای ائتلاف در پایگاه التنف صورت گرفت و زمانی‌که خلبان اف-15 هواپیما را به عنوان هواپیمای مسافربری ماهان ایر شناسایی کرد، اف -15 به صورت امن اقدام به فاصله گرفتن از هواپیما کرد"، فقط با هدف گمراه کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن به دلایل و نیات واقعی پشت "تروریسم دولتی" آمریکایی است که به صورت علنی و آشکار تکرار می‌شود.

به نظر می‌رسد آمریکا اولین طرفی است که به ادعاهایش جهت توجیه این جنایت تروریستی می‌خندد؛ چرا که حضور نظامی آن در سوریه و در عراق و حتی پرواز جنگنده‌هایش در این کشور قانونی نیست، همچنانکه در صورتی که "بازرسی بصری" هواپیماهای مسافربری که در خطوط هوایی شناخته‌شده بین‌المللی پرواز می‌کنند از سوی هواپیماهای جنگی متجاوز به "عرف" تبدیل شود ما شاهد فاجعه‌های هوایی بی‌پایان خواهیم بود.

واضح است كه آمریكا فقط برای اینكه این هواپیما را بازرسی بصری کند که آیا نظامی است یا مسافربری، دست به این اقدام جنایتکارانه نزده، بلکه دلایل و اهداف آمریكایی در پشت این جنایت تروریستی وجود دارد که بلافاصله بعد از مشخص شدن آنها، از سوی مقامات ایرانی اعلام می‌شود.

- تلاش برای انتقام از محور مقاومت - تهران، بیروت، بغداد و دمشق- و ضربه زدن به بدنه یکپارچه و متحد آن، به‌ویژه آنکه توطئه آمریکایی، صهیونیستی و سعودی برای تقسیم سوریه و عراق و تسلیم ملت‌های‌شان به صهیونیسم جهانی شکست خورده است.

- زمانی‌که آمریکا خود را در به زانو درآوردن ایران از طریق تحریم، محاصره و انواع جنایت‌ها ناتوان می‌بیند ذات تروریستی خودش را از طریق ارتکاب جنایت ضد انسانی‌اش نشان می‌دهد، همانطور که در سال 1988 یک هواپیمای مسافربری ایران را در آسمان خلیج‌فارس ساقط کرد و در نتیجه آن، بیش از 300 نفر شهید شدند.

- شکست جنگ روانی که رژیم اسرائیل طی سال‌های گذشته علیه محور مقاومت به راه انداخته و طی آن مدعی می‌شود که اسرائیل مانع از انتقال تسلیحات ایران به حزب‌الله می‌شود، و یا این‌که اسرائیل با انجام "صدها" حمله هوایی حضور مستشاران ایرانی در سوریه را تضعیف می‌کند. حال آنکه جنایت اخیر آمریکا در تعرض به هواپیمای مسافربری ایران، دروغ صهیونیست‌ها را بار دیگر لو داد.

- تروریسم دولتی که آمریکا به شکل علنی انجام می‌دهد اقتضا می‌کند که جهانیان قبل از آنکه دیر شود، آگاه شوند. زمانی‌که کشوری، که خود را بزرگ‌ترین قدرت نظامی جهان می‌خواند، خطوط هوایی بین‌المللی و نیز هواپیماهای مسافربری و جان مسافران را مورد تهدید قرار می‌دهد این بدان معناست که قانون جنگل بر جهان حاکم شده و هر کشوری می‌تواند با بهانه‌های پوچ و بی‌اساس، جان غیرنظامیان را در خطر قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها