هوآوی| آمریکایی‌ها کانادا را درخصوص اتهام نقض تحریم‌های ایران فریب داده‌اند

هوآوی| آمریکایی‌ها کانادا را درخصوص اتهام نقض تحریم‌های ایران فریب داده‌اند
شنبه 4 مرداد 1399 - 17:35

وکلای مدیر مالی هوآوی که به درخواست آمریکا در کانادا بازداشت شده است شواهدی جدید از فریب دادگاه کانادا از سوی دادستان‌های آمریکایی را ارائه کردند.

العالم - آمریکا

وکلای «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت تکنولوژی چینی هوآوی شواهد جدیدی ارائه دادند که نشان می‌دهد درخواست آمریکایی‌ها از کانادا برای استرداد این فرد به‌خاطر نقض تحریم‌های ایران، اقدامی فریب‌کارانه بوده است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از خبرگزاری «شینهوا» نوشت، وکلای منگ شواهد جدیدی را به دادگاه کانادا ارائه داده‌اند که نشان می‌دهد ادعاهای دادستان‌های آمریکایی در این پرونده نادرست هستند.

دفاعیه جدید وکلای منگ این بحث را مطرح می‌کند که آمریکایی‌ها بخش‌های مهمی از سند مربوط به همکاری شرکت «اسکای‌کام» واقع در هنگ‌کنگ با «هوآوی» را به‌طور عامدانه حذف کرده اند.

این بخش‌های حذف شده شامل «همکاری با اسکای‌کام در ایران» و «پیروی هوآوی از مقررات جهت ممانعت از نقض تدابیر کنترل صادرات وضع شده از سوی آمریکا» هستند.

همچنین شواهد ارائه شده به دادگاه کانادا نشان می‌دهد، هواوی از مدت‌ها پیش سهام خود در اسکای‌کام را فروخته و منگ نیز از مدیریت آن کناره‌گیری کرده بود.

یکی از اتهامات منگ این است که به بانک «HSBC» درخصوص ماهیت روابط هوآوی با اسکای‌کام دروغ گفته و از این شرکت به‌عنوان پوششی برای تبادل تجاری با ایران و نقض تحریم‌های آمریکا استفاده کرده است.

وکلای منگ در دفاعیه جدید خود بیان داشتند این بانک «فقط لازم بود این را بداند که هوآوی با اسکای‌کام در ایران همکاری داشته‌ تا به ارزیابی ریسک خود بپردازد».

این وکلا همچنین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به استفاده از این مدیر هوآوی به‌عنوان ابزار چانه‌زنی در خلال جنگ تجاری با چین متهم کردند.

منگ که دختر بنیان‌گذار شرکت هوآوی است، اواخر سال ۲۰۱۸ در فرودگاه «وکنووِر» کانادا، طبق درخواست آمریکا برای استرداد وی به این کشور، مورد بازداشت قرار گرفت. استرداد وی به آمریکا قرار بود پاییز امسال انجام شود اما به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، به سال آینده میلادی موکول شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها