اعتراضات در آمریکا ادامه دارد/ زنجیره انسانی مادران جلیقه زرد در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس

اعتراضات در آمریکا ادامه دارد/ زنجیره انسانی مادران جلیقه زرد در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس
شنبه 4 مرداد 1399 - 20:22

مادران پورتلند در ادامه اعتراضات خیابانی در آمریکا، با پوشیدن تی شرت‌هایی زرد رنگ که بر روی آنها جمله "احضار مادران" درج شده است، در خیابان‌ها دیوار انسانی در برابر نیروهای فدرال آمریکا تشکیل داده و با مادر جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی کشته شده توسط نیروهای پلیس ابراز همدردی کردند. 

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال هجوم نیروهای فدرال آمریکا که به دستور ترامپ به پورتلند برای سرکوب اعتراضات اعزام شده‌اند، مادران معترضین نیز سکوت نکرده و در شبکه‌های اجتماعی و در خیابان‌ها در حمایت از فرزندان خود حضور پیدا کرده‌اند.

"بو بارنوم" مادر ۳۵ ساله دو فرزند است که در هفته گذشته با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی مخالفت خود را با نحوه سرکوب نیروهای فدرال اعلام کرد و بلافاصله پست وی توسط مادران دیگر دنبال و حمایت شد.

بارنوم در پست خود نوشت: ما باید کاری انجام دهیم، اگر معترضین بدانند که حداقل ۱۰۰ مادر در حمایت از آنان حضور دارند بدون شک آنان می‌توانند دست به تغییراتی بزنند.

با گذشت چند روز از پست بارنوم هم اکنون مادران بسیاری در شهر پورتلند در حمایت از معترضان در خیابان‌ها حضور پیدا کرده‌اند و با تشکیل دیوار انسانی مادران اعتراض خود به بی‌عدالتی‌های اجتماعی در آمریکا را سر می‌دهند.

مادران پورتلند با پوشیدن تی شرت‌هایی زرد رنگ و با متن "احضار مادران" در خیابان‌ها دیوار انسانی در برابر نیروهای فدرال آمریکا تشکیل داده و با مادر جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی کشته شده توسط نیروهای پلیس همدردی می‌کنند.

شاون رابرت مادر سیاهپوست دو فرزند با حضور در این اعتراضات گفت: ما در اینجا سعی داریم این کار را برای حمایت از فرزندانمان انجام دهیم.

رابرت افزود: مردم با حضور در این تجمعات می توانند به صدای جامعه سیاهپوست آمریکا تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا، شهر پورتلند چندین روز است که صحنه برخورد ماموران ایالتی و فدرال با معترضان به نژادپرستی شده و در روزهای اخیر انتقادهای گسترده داخلی و بین‌المللی را علیه دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات برانگیخته است.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که ۱۸ نفر از معترضان به نژادپرستی را در شهر پورتلند دستگیر و علیه آن‌ها اعلام جرم فدرال کرده است.

براساس این بیانیه، همه این ۱۸ نفر برای بار اول در دادگاه حاضر و سپس آزاد شده‌اند، اما منتظر برگزاری دادگاه و دیگر روندهای قضایی برای رسیدگی به پرونده‌شان هستند.

پربیننده ترین خبرها