تاریخ جنایات شرم آور آمریکا علیه سیاهان

تاریخ جنایات شرم آور آمریکا علیه سیاهان
شنبه 4 مرداد 1399 - 21:53

تبعیض نژادی یکی از پدیده های ریشه دار در جامعه آمریکا است که با توجه به ساختار این کشور، ریشه کن سازی آن محال است به گونه ای که حتی دونالد ترامپ و گروه پیرامونش نیز به این بیماری روانی مبتلا هستند.  

العالم کشکول

استعمارگران سفید پوست اروپایی بیش از 20 میلیون نفر از بومیان آمریکا را به قتل رساندند، صدها هزار آفریقایی را از قاره شان ربوده و به عنوان برده و کارگر در مزارع آمریکا به کار گرفتند و شنیع ترین جنایات را علیه آنان مرتکب شدند.

یکی از شنیع ترین این جنایات، عقیم سازی سیاهان از سال 1929 تا 1975 به بهانه بهبود نسل آمریکاییان بود که در واقع هدف از آن کاهش جمعیت سیاهان بود.

اخیرا پژوهشی در آمریکا منتشر شد که نشان داد این توطئه در ایالت کارولینای شمالی انجام شده است.

این پژوهش حاکیست که 7600 نفر زن، مرد و حتی کودکان 10 ساله در چارچوب این توطئه به اجبار تحت عمل جراحی عقیم سازی قرار گرفتند.

ویلیام داریتی جونیور استاد دانشگاه دیوک که یکی از شرکت کنندگان در این پژوهش است، در این باره گفت: با افزایش تعداد سیاهان بیکار، درصد عقیم سازی نیز افزایش یافت که می توان گفت نوعی نسل کشی علیه سیاهان و همزمان، محروم سازی آنان از حقوقشان انجام شد.

امروز نیز همان تبعیض نژادی در آمریکا وجود دارد به گونه ای که اعتراض علیه رفتار تبعیض آمیز ترامپ، پلیس و سایر نهادهای این کشور با سیاهان در روزهای اخیر به میزان زیادی گسترش یافته است.

فرهنگ نژادپرستی در آمریکا آنقدر ریشه دوانده که حتی وقتی در سال 2010 صندوقی برای پرداخت غرامت به بازماندگان آن جنایات تاسیس شد، برای جبران آن همه توهین و جنایت، فقط 20 هزار دلار به هر یک از این اشخاص پرداخت شد.

پربیننده ترین خبرها