نتانیاهو: سوریه و لبنان مسئول هرگونه اقدام علیه اسرائیل هستند

نتانیاهو: سوریه و لبنان مسئول هرگونه اقدام علیه اسرائیل هستند
يکشنبه 5 مرداد 1399 - 16:56

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سوریه و لبنان را مسئول هرگونه حمله به اسرائیل از خاک این دو کشور دانست و درباره عواقب آن هشدار داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، نتانیاهو در نشست هفتگی کابینه خود گفت: اسرائیل در جبهه شمالی طبق یک سیاست هماهنگ‌شده عمل می‌کند و آن این است که هرگز به ایران اجازه حضور نظامی در مرزهای شمالی‌اش را نمی‌دهد.

وی با تهدید دمشق و بیروت افزود: سوریه و لبنان مسئول هرگونه حمله از خاک این دو کشور به اسرائیل هستند. ما اجازه متزلزل کردن امنیت‌مان و تهدید شهروندانمان را نمی‌دهیم و به هیچ‌وجه نمی‌پذیریم نیروهایمان به خطر بیفتند.

نتانیاهو به برگزاری جلسات مستمر با بنی گانتس وزیر جنگ و آویو کوخاوی رییس ستاد ارتش اسرائیل برای ارزیابی شرایط اشاره کرد و افزود: نیروهای اسرائیلی آمادگی پاسخگویی به هر تهدیدی را دارند.

نظامیان رژیم اشغالگر به بهانه شلیک به جولان اشغالی،‌ روز جمعه مواضع ارتش سوریه را در جنوب این کشور هدف حمله قرار دادند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی در حالی سوریه و لبنان را تهدید کرده است که ۲۰ هواپیمای شناسایی ارتش این رژیم امروز با نقض حریم هوایی لبنان بر فراز مناطق جنوبی این کشور «پروازهای دایره‌ای» انجام دادند.

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: لبنان و سوریه مسؤول مستقیم هرگونه اقدام از خاک خود [علیه] اسرائیل خواهند بود.

براساس این بیانیه، وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد: به ارتش دستور آمادگی کامل و هوشیاری در مناطق مرزی در شمال (سرزمین‌های اشغالی) صادر شده، چرا که اسرائیل هرگز هیچ تعرضی به حاکمیت خود را نخواهد پذیرفت.

در همین راستا،‌ رژیم صهیونستی روز پنجشنبه از ترس واکنش حزب الله به شهادت یکی از نیروهایش در سوریه، اعلام کرد که نیرو و تجهیزات نظامی به مرزهای شمالی مشترک با لبنان اعزام می‌کند.

هفته گذشته در پی حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه،‌ یکی از اعضای حزب‌الله به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها