کرونا جان ۲۱۲ نفر دیگر را گرفت/ شمار جانباختگان به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسید/ بهبود ۲۵۵ هزار و ۱۴۴ نفر از بیماران کرونایی

کرونا جان ۲۱۲ نفر دیگر را گرفت/ شمار جانباختگان به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسید/ بهبود ۲۵۵ هزار و ۱۴۴ نفر از بیماران کرونایی
دوشنبه 6 مرداد 1399 - 14:16

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا خبر داد و گفت: ۲۱۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر این بیماری جان باخته اند.

العالم ـ ایران ـ علمی

سیما سادات لاری روز دوشنبه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (ششم مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۳۶ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ رسید.

معاون وزیر بهداشت با بیان این که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسیده است، خاطرنشان کرد، خوشبختانه تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری تاکنون دو میلیون و ۳۵۳ هزار و ۵۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار هستند.

وی گفت: به رعم توصیه های وزارت بهداشت همچنان گزارش هایی از برگزاری مراسم عزا و عروسی را در کشور می رسد اینگونه مراسم به علت ازدحام جمعیت خطر ابتلای جمعی به کرونا افزایش می دهد.

پربیننده ترین خبرها