کرونا| کاهش چشمگیر آزمایش‌های تشخیصی در فلسطین اشغالی

کرونا| کاهش چشمگیر آزمایش‌های تشخیصی در فلسطین اشغالی
دوشنبه 6 مرداد 1399 - 17:51

به گفته مقامات بهداشتی رژیم صهیونیستی، شمار آزمایش‌های تشخیصی کرونا در فلسطین اشغالی به رغم خیزش کرونا در موج دوم، به طرز قابل توجهی در چند روز اخیر کاهش داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گفته مقامات بهداشتی رژیم صهیونیستی، به رغم آن که این رژیم در میانه موج دوم شیوع کروناویروس قرار دارد، تعداد آزمایش‌های تشخیصی را به طرز چشمگیری در چند روز گذشته کاهش داده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گزارش داد روز یکشنبه تنها ۱۲ هزار و ۱۱۹ آزمایش «کووید-۱۹» انجام شد که هزار و ۳۹ مورد آن‌ها مثبت اعلام شد تا به این ترتیب نرخ آلودگی به ۹.۲ درصد برسد.

بنابه گزارش وبگاه صهیونیستی «وای نت نیوز»، تعداد آزمایش‌های روز شنبه هم خیلی کم بود و تنها ۱۵ هزار و ۴۷۱ نفر مورد آزمایش قرار گرفتند. از بین افراد آزمایش شده، نتیجه آزمایش هزار و ۱۰۶ نفر مثبت اعلام د.

بنابر این گزارش، تعداد بیمارانی که در شرایط بحرانی قرار دارند به ۳۱۷ نفر رسیده که ۱۰۴ نفر آن‌ها با کمک دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند.

از آغاز همه‌گیری، تعداد کل بیماران در فلسطین اشغالی به ۶۲ هزار و ۶۲۶ مورد رسیده که از این میان ۴۷۳ نفر جان باخته‌اند.

داده‌های جدید نشان می‌دهد از هر ۱۲ نفری که آزمایش شدند، یک نفر به کرونا آلوده بوده و در ۶ شهری که در وضعیت قرمز قرار دارند، از هر ۵ فرد آزمایش شده یک نفر کرونا داشته است.

طی هفته‌های اخیر ساکنان شهرهای مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو و قدس اشغالی با برگزاری تظاهرات، اعتراضات خود را به سیاست‌های مختلف نتانیاهو از جمله افزایش اختیارات نیروهای امنیتی به بهانه مقابله با ویروس کرونا و همچنین پرونده‌های فساد وی نشان می‌دهند.

«امیر اوهانا» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی هشدار داده ممکن است اعتراضات ضد دولتی اخیر در سرزمین‌های اشغالی به خونریزی ختم شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها