«النهضه» فاش کرد؛

دست امارات در سلب رای اعتماد از رئیس پارلمان تونس

دست امارات در سلب رای اعتماد از رئیس پارلمان تونس
سه شنبه 7 مرداد 1399 - 19:00

فراکسیون جنبش "النهضه" در پارلمان تونس اعلام کرد که دولت امارات با پرداخت رشوه، نمایندگان تونسی را به سلب رای اعتماد از رئیس اسلام‌گرای پارلمان این کشور تحت فشار گذاشته است.

العالم- تونس

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، "نورالدین البحیری" رئیس فراکسیون جنبش النهضه در مجلس نمایندگان تونس در گفت‌وگویی مطبوعاتی، از اعمال فشارهایی از داخل کشور و خارج آن برای گرفتن رای اعتماد از "راشد الغنوشی" رئیس پارلمان این کشور خبر داد و تصریح کرد که امارات به این منظور، پول‌هایی را به نمایندگان مجلس این کشور توزیع کرده است.

البحیری تصریح کرد، امارات درصدد تعطیل فعالیت پارلمان و بر هم زدن جلسه دادن رای اعتماد به دولت جدید است.

وی با تأکید بر این‌که در صورت سلب اعتماد از الغنوشی از دو نماینده وی نیز سلب اعتماد می‌شود، هشدار داد که در چنین وضعیتی، پارلمان وارد خلأ خواهد شد و بدین ترتیب نقشه امارات برای سوق دادن تونس به درگیری‌های داخلی و نزاع احزاب و فراکسیون‌ها عملی خواهد شد.

دفتر مجلس نمایندگان تونس، روز شنبه ضمن موافقت با لایحه سلب اعتماد از راشد الغنوشی رئیس پارلمان این کشور، تاریخ 30 جولای را برای بررسی این لایحه در جلسه عمومی پارلمان مشخص کرد.

طبق این گزارش، فراکسیون‌های "دموکراسی"، "اصلاح ملی" و "تحیا تونس طرح سلب اعتماد از الغنوشی به دلیل آنچه که "تداوم اقدامات غیرقانونی وی در داخل و خارج مجلس" خوانده‌اند، ارائه دادند.

پیشتر نیز در پی تنش‌های اخیر در پارلمان تونس برای تعطیل کردن کار آن٬ راشد الغنوشی طرف‌های خاصی را به تلاش برای انحلال پارلمان متهم کرد.

پربیننده ترین خبرها