عراق نیروهای بیشتری به مرزهایش اعزام می‌کند

عراق نیروهای بیشتری به مرزهایش اعزام می‌کند
چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 13:57

سخنگوی نظامی نخست‌وزیر عراق گفت که این کشور نیرو و تجهیزات بیشتری به خطوط مرزی اعزام می‌کند.

العالم - عراق

سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی نظامی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، امروز (چهارشنبه) گفت که همزمان با عملیات‌های نظامی نیروهای عراقی در مناطق مرزی، تجهیزات نظامی وسیعی نیز به این مناطق ارسال شده است.

به نوشته وبگاه ناس، او گفت که مرزهای عراقی با کشورهای همسایه، به علت استفاده از تجهیزات پیشرفته و دوربین‌های حرارتی و پهپادها در کنار ادامه‌دار بودن عملیات‌های نظامی به خصوص در مرز با سوریه در استان‌های الانبار و نینوی، به شکل قابل توجهی امن هستند.

به گفته وی نیروهای ارتش، الحشدالشعبی و گارد مرزی به ویژه در خط مرزی مشرف به شمال شرق سوریه که زندان‌های نیروهای «قسد» برای نگهداری عناصر داعش در آن قرار دارد، مستقر هستند.

سخنگوی نظامی الکاظمی سپس تأکید کرد که دولت بر کنترل تمامی مرزها به خصوص مرز با سوریه اصرار دارد و طرح جامعی از سوی فرماندهی عملیات مشترک و وزارت کشور و دفاع برای حفاظت از مرزها ارائه شده است.

حضور هزاران عنصر داعشی در زندان‌های شمال شرق سوریه که در کنترل شبه نظامیان کرد قرار دارد، امنیت مرزهای غربی عراق را شکننده کرده و هر از گاهی تعدادی از تروریست‌های داعشی سعی در نفوذ به داخل خاک عراق دارند.

نیروهای الحشد الشعبی در استان نینوی روز گذشته توانستند یک خودروی زرهی داعش را که سعی داشت وارد خاک عراق شود مجبور به عقب‌نشینی کنند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها