نیروهای فدرال آمریکا که در پورتلند با معترضان درگیر شده بودند، مجبور به ترک شهر شدند

نیروهای فدرال آمریکا که در پورتلند با معترضان درگیر شده بودند، مجبور به ترک شهر شدند
چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 23:02

فرماندار ایالت «اورگون» آمریکا اعلام کرد: نیروهای دولت فدرال که در «پورتلند» با معترضان درگیر شده بودند، این شهر را ترک خواهند کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، «کیت براون» روز چهارشنبه به وقت محلی گفت؛ در توافقی که با وزارت امنیت داخلی حاصل شده، قرار است نیروهای فدرال به صورت مرحله‌ای پورتلند را ترک کنند.
«چاد وولف» کفیل وزارت امنیت داخلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: از این پس، نیروهای محلی و ایالتی مسؤولیت حفاظت از خیابان‌ها و به ویژه مراکز فدرال را بر عهده خواهند داشت.
دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری برای سرکوب معترضان به نژادپرستی نیروهای فدرال را به پورتلند اعزام کرده بود که اقدام وی با مخالفت‌های گسترده ای مواجه شد.
همزمان با توافق برای خروج نیروهای فدرال، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دولت ترامپ قصد دارد ده‌ها نیروی فدرال به سه شهر کلیولند، میلواکی و دیترویت اعزام کند.
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، دولت ترامپ گفت که این نیروها در چارچوب «عملیات افسانه» و برای کمک به نیروهای اعمال قانون اعزام می‌شوند.
دولت پیش از این نیروهای فدرال را به شهرهای کانزاس و شیکاگو نیز اعزام کرده بود که این اقدام با مخالفت دموکرات‌ها مواجه شد.
اعتراض به نابرابری و تبعیض نژادی از ششم خردادماه در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا در شهرهای مختلف آمریکا آغاز شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها