بعد از اختلافات سال گذشته؛ مغرب: حاکمیت عربستان سعودی، خط قرمز است

بعد از اختلافات سال گذشته؛ مغرب: حاکمیت عربستان سعودی، خط قرمز است
پنج‌شنبه 9 مرداد 1399 - 13:11

وزیر خارجه مغرب پس از دیدار با همتای سعودی خود که به رباط سفر کرده است، تأکید کرد که حاکمیت و سلامت ارضی عربستان سعودی خط قرمز است.

العالم - مغرب

بعد از تنش سال گذشته در روابط ریاض و رباط، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی روز چهارشنبه (دیروز) به این کشور سفر و با «ناصر بوریطه» همتای مغربی دیدار کرد.

بوریطه پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با همتای سعودی بر حمایت از مواضعی که عربستان برای حفظ حاکمیت و سلامت شهروندان خود اتخاذ می‌کند، تأکید کرد.

این موضع وزیر خارجه مغرب پس از آن اتخاذ شد که دو کشور سال گذشته شاهد تیره شدن روابط بودند تا جایی که مغرب، سفیر خود از ریاض را فراخواند.

وزیر خارجه مغرب در حضور وزیر سعودی، گفت که امنیت عربستان سعودی و سلامت ارضی آن خط قرمز است.

طبق گزارش شبکه النشره، بوریطه تصریح کرد که مغرب همواره به مواضع، تحلیل‌ها و ارزیابی‌های عربستان سعودی گوش می‌دهد چرا که این تحلیل‌ها ناشی از تمایل ریاض به ثبات و امنیت کشورهای عربی خواه در خلیج‌فارس، شرق و شمال است.

وزیر خارجه مغرب با اشاره به اینکه در دیدار با همتای سعودی، اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی اعم از خاورمیانه و شمال آفریقا را بررسی کرده، گفت که «دیدگاه مشترکی با عربستان سعودی درباره همه مسائل، علل و راه‌حل‌های آن داریم».

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز گفت که نشست با بوریطه نشان داد که در سایه چالش‌هایی که جهان عرب با آن مواجه است از جمله آفت دخالت‌های خارجی، تروریسم و برهم زدن امنیت و ثبات منطقه، نزدیکی دیدگاه بین دو کشور وجود دارد.

روابط عربستان و مغرب سال گذشته پس از آن دچار تیرگی شد که شبکه سعودی العربیه در گزارشی جنجالی، «حاکمیت» مغرب در صحرای مغرب را زیر سوال برد؛ امری که برای رباط قابل تحمل نیست.

فارس

پربیننده ترین خبرها