اختصاصی العالم/ آیا مصالحه واقعی میان جنبش فتح و حماس محقق خواهد شد؟

جمعه 10 مرداد 1399 - 22:41

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد که وحدت ملی برای جنبش فتح یک راهبرد است. شعار تمام جنبش های آزادیخواه در جهان، کنار گذاشتن تناقضات داخلی برای مقابله با اشغالگر است و اساساً جنبش فتح با این هدف تاسیس شده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

"عزام احمد" در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم در برنامه "ضیف و حوار" با تاکید بر اینکه پایان دادن به چند دستگی راهبرد اصلی ما است، گفت: زمانی که رییس هیات فلسطینی بود وزرای خارجه عرب در نشست اضطراری خود در قاهره در سال 2007 دچار چنددستگی شدند. 4 تن از آنها از این چنددستگی حمایت می کردند. در حالی که در صورت پایان یافتن دخالتها، چنددستگی نیز به پایان خواهد رسید.

وی تصریح کرد که طرح الحاق رژیم اشغالگر که بخشی از معامله قرن ترامپ است، مصالحه میان فتح و حماس را ایجاب کرده است. نشست مطبوعاتی اخیر میان جنبش فتح با نمایندگی جبریل رجوب و جنبش حماس با نمایندگی صالح العاروری پس از برگزاری نشست های متعدد انجام شد.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین توضیح داد که در این نشستها بر مشارکت در مقاومت مردمی به منظور مقابله تمام نیروهای فلسطینی با توطئه حذف مساله فلسطین و معامله قرن ترامپ و طرح الحاق و حمایت از مساله فلسطین توافق حاصل شد تا توطئه خنثی گردد و اشغالگری به پایان برسد و کشور مستقل فلسطین تشکیل شود و تمام جهان از موضع فلسطین در مخالفت با "معامله قرن" و طرح الحاق حمایت کند.

عزام احمد اظهار داشت که نشانه های حذف طرح الحاق با سخنان جرد کوشنر داماد ترامپ ظاهر شد مبنی بر آنکه معامله قرن بدین معنا نیست که رژیم اشغالگر هر آنچه بخواهد می تواند در کرانه باختری انجام دهد؛ که این امر حاکی از نوعی عقب نشینی در موضع آمریکاست.

وی با تاکید بر اینکه طرح الحاق اقدامی غیرقانونی است، اظهار داشت که رژیم اشغالگر از سال 67 اقدام به الحاق اراضی می کند. از آن زمان قدس و محله المغاربه را ملحق کرد و شهرکهایی در مناطق مختلف ساخت. اما ملت فلسطین ملتی متحد و یکپارچه است و مبارزه ادامه خواهد داشت و بدون تشکیل دولت مستقل فلسطین با حاکمیت کامل در اراضی اشغالی 67 به پایتختی قدس شرقی و بازگشت آوارگان، هیچ گاه امنیت و ثبات در منطقه محقق نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها