ثبت اتهام‌های تازه در پرونده جاسوسان توییتری عربستان سعودی

ثبت اتهام‌های تازه در پرونده جاسوسان توییتری عربستان سعودی
چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 15:00

وزارت دادگستری آمریکا در پرونده جاسوسی کارمندان سابق توییتر به نفع عربستان سعودی، اتهام‌های تازه‌ای از قبیل پولشویی و جعل اسناد را اضافه کرد.

العالم- عربستان سعودی

با گذشت چندین ماه از آغاز پرونده جاسوسی چند کارمند سابق توییتر به نفع عربستان سعودی در آمریکا، دادگستری آمریکا امروز چهارشنبه اتهام‌های تازه‌ای علیه این متهمان صادر کرده است.

بنا بر گزارش الجزیره، وزارت دادگستری آمریکا در پرونده علیه «احمد ابو عمو»، «علی الزیاره» و «احمد المطیری» معروف به «علی الجبرین» کارمندان سابق توییتر اتهام‌های جدیدی افزوده و علاوه بر جاسوسی به نفع عربستان سعودی اتهام‌های کلاهبرداری، پولشویی، جعل و دستکاری در شواهد افزوده است.

در اعلام جرم تازه علیه این افراد، مدارک و اسناد جدیدی درباره جاسوسی آنها و کمک شان برای سرکوب مخالفان دولت عربستان سعودی ارائه شده است.

طبق گزارش الجزیره، یکی از این اسناد ارتباط یکی از این افراد با «احمد الجبرین» دستیار مدیر دفتر محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی به منظور انتقال اطلاعات درباره مخالفان سعودی را نشان می‌‎دهد.

پیش از این در خبرها آمده بود که عربستان سعودی برای سرکوب مخالفان خود دست به جاسوسی از توییتر زده است.

آبان ماه ۱۳۹۸ بود که دادگستری آمریکا دو کارمند سابق توئیتر به نام‌های احمد المطیری و علی آل زباره را به جاسوسی برای عربستان سعودی متهم کرد. به گفته این وزارتخانه، آنها اطلاعات کاربران توئیتر به خصوص معارضان را در اختیار دولت سعودی قرار می‌دادند.

پربیننده ترین خبرها