استراتژی جدید فرماندهی عملیات مشترک عراق در تعقیب بقایای داعش

استراتژی جدید فرماندهی عملیات مشترک عراق در تعقیب بقایای داعش
يکشنبه 12 مرداد 1399 - 15:17

فرماندهی عملیات مشترک عراق با اشاره به تقلای بقایای داعش برای انجام مجموعه حملات تروریستی جدید در کشور از راهبرد جدید این فرماندهی علیه این تروریست‌ها خبر داد.

العالم _ عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق از استراتژی جدید این فرماندهی برای تعقیب بقایای تروریست‌ها خبر داد و گفت که عناصر داعش تلاش دارند تا با سوء‌استفاده از افزایش دمای هوا و شرایط بهداشتی کنونی کشور، حملات تروریستی انجام دهند.

سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع)، تصریح کرد: گروه‌های تروریستی وابسته به داعش و هسته‌های سیار و متحرک آن تلاش دارنداز افزایش دمای هوا و شرایط خاص کشور به دلیل شیوع کرونا، به ویژه در مناطق صحرایی سوءاستفاده کنند.

وی افزود که گروه‌های داعش معتقدند که انجام عملیات‌های تروریستی به آنها موجودیت خواهد داد و بر وضعیت امنیتی کشور تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل راهبرد جدیدی مبتنی بر اصول اطلاعاتی با و گردآوری اطلاعات امنیتی برای پیگرد بقایای تروریست‌ها تدوین شده است.

الخفاجی در ادامه از تجهیز نیروهای عراقی به دوربین‌های حرارتی برای تعقیب آسان تر تروریست‌ها خبر داد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق افزود: کلیه آژانس‌های اطلاعاتی وابسته به سرویس امنیتی کشور بر تلاش‌ها و فعالیت‌ها خود برای پیگرد بقایای داعش می‌افزایند و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیز به نوبه خود با ارائه اطلاعات لازم از طریق پروازهای شناسایی یا انجام برخی حملات به درخواست فرماندهی عملیات مشترک در جنگ با بقایای داعش مشارکت خواهد داشت.

آمریکا در ۲۹ اسفند ۱۳۸۱ (۲۰ مارس ۲۰۰۳) در راس یک ائتلاف بین‌المللی به عراق حمله کرد و خاک این کشور را به بهانه سرنگونی رژیم صدام حسین اشغال کرد و پس از هشت سال اشغالگری در عراق، حضور نیروهایش را در دسامبر ۲۰۱۱ به پایان رساند و به جنگ عراق پایان داد. اما در ژوئن ۲۰۱۴ آمریکا بار دیگر به بهانه مبارزه با داعش در راس یک ائتلاف بین المللی اقدام به مداخله در عراق نمود و با وجود اینکه در ۹ دسامبر ۲۰۱۷، عراق اعلام کرد که بر داعش غلبه کرده‌ است نیروهای خارجی از جمله آمریکایی‌ها هنوز در عراق حضور دارند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها