مرگ تدریجی منطقه "سرمین"  

مرگ تدریجی منطقه
يکشنبه 12 مرداد 1399 - 21:12

قحطی و گرسنگی  منطقه سرمین واقع در شرق شهر ادلب (شمال سوریه ) را تهدید می کند.

العالمدرگوشی

این سرنوشت قطعی ساکنان غیر نظامی است که توسط گروه تروریستی " تحریرالشام " موسوم به النصره به سرکردگی ابومحمد الجولانی یک هفته پس از محاصره و به انزوا کشاندن این منطقه به بهانه بیماری کرونا رقم خورده است.

داستان گرسنه نگاه داشتن " سرمین "

این داستان با اقدام وزارت بهداشت دولت نجات (شاخه سیاسی جبهه النصره ) در اجرای قرنطنیه در 25 ماه ژوئیه در منطقه سرمین به بهانه ابتلای یک خانم به ویروس کویید 19 شروع شد و دولت نجات، این منطقه را از مناطق اطراف ادلب جدا کرد .

جبهه النصره ادعا کرد، زن مبتلا معلمی بود که از مناطق خارج از تحت تسلط افراد مسلح امده بود، روایات دیگر تاکید دارد ویروس کرونا از طریق یکی از پزشکان شاغل در بخش بهداشت در مناطقشان تقریبا یک ماه پیش به مناطق تحت تسلط افراد مسلح که از ترکیه امده بودند وارد این منطقه شده است.

علی طقش رئیس موسوم به شورای محلی این منطقه ادعاهای دیگری مطرح کرد و گفت : قرنطنیه به دلیل عدم پایبندی مردم به قرنطینه خانگی پس از ثبت مورد ابتلا اولین خانم در این منطقه اعمال شد از این رو این شورا با اداره خدمات وابسته به دولت نجات و اداره بهداشت برای اعمال قرنطنیه کامل درشهر با یکدیگر همکاری کردند

تشدید محدودیت ها.. وضعیت فاجعه آمیز است

مراحل محاصره "سرمین " پس از قرنطینه ادامه یافت و النصره فعالیت تجاری را در سرمین ممنوع کرد و دستور تعطیلی مغازه ها و فعالیت ها را داد و از ورود ماشین های حامل میوه و سبزیجات مگر در مواردی محدود جلوگیری کرد.

این منابع بر تمام شدن بیشتر مواد غذایی در این منطقه و به فاجعه آمیز بودن وضعیت غذائی و بهداشتی با نبود انواع سوخت و جلوگیری از ورود و خروج ساکنان پس از بستن همه راههای اصلی و فرعی منتهی بدان تاکید کرد.

"انس دعدوع " فعال رسانه ای نیز درباره وضعیت داخلی در سایه قرنطینه ساکنان سرمین گفت : قرنطینه تا الان ادامه یافته و همه راه های منتهی به این منطقه هنور بسته است و بازارها تقریبا خالی از مردم شده است .

برخی منابع محلی نیز از جلوگیری از ورود کمک های انسان دوستانه امدادرسانی و بهداشتی خبر دادند که در واقع مجازات ساکنان مخالف با اشغالگری النصره است. برخی نیز گفتند محاصره به دنبال اعتراض های زیادی است که در البلده ضد شاخه سوری گروه القاعده و ابو محمد الجولانی سرکرده تروریست آن است.

مجازات گرسنه نگاه داشتن و اعدام

مجازات ساکنان مخالف با اشغالگری النصره در اینجا مشخص شد که کشتار مردم این منطقه به عنوان مجازاتی برای آنان بود، زیرا ساکنانش با اشغال منطقه شان از سوی این گروه تروریستی ( گروه النصره) مخالف بودند.

شیوع ویروس در چندین منطقه غیر از سرمین مانند سرمدا، اطمه در شمال ادلب، سوالاتی برای فعالان در شبکه های اجتماعی در مناطق آزاد شده به وجود آورد .زیرا این منطقه علیرغم عدم مشاهده موارد ابتلا غیر از خانم معلم وقرنطینه وی در خارج از این منطقه هنوز اصرار بر انزوای آن است.

منابع گروههای مسلح سوریه از اقدام هیات تروریستی تحریر الشام در اجرای حکم اعدام جوانی از شهر داره عزه در ریف حلب غربی به ادعای کفر خبر داد این در حالی است که که برخی منابع دیگراعلام داشتند این جوان به الجولانی و هیات تحریر الشام توهین کرده بود این هیات نیز از خانواده وی خواسته بود برای گرفتن جسدش به شهر ادلب بیایند .

نقشه جدید ترکیه برای الجولانی

برخی ناظران معتقدند ترکیه در صدد تشکیل هیات جدیدی برای الجولانی است تا در برابر جامعه بین الملل ادعا کند این گروه میانه رواست .

همین مساله موجب شد الجولانی دستور بستن همه مقرهای نظامی واقع در منطقه شهر ادلب به جز مقرهای اتاق عملیات الفتح المبین وابسته بدان را صادر کرد.

این تصمیم شامل شهر سرمد در نزدیکی مرزهای ترکیه نیز شد و مبتنی بر منع ایجاد هر جسمی یا نهادی غیر نظامی یا نظامی در سرمدا ست.

دستوراتی نیز برای بستن همه پایگاههای گروههای حراس الدین در سراسر منطقه جسرالشغور و ممانعت از بستن هر مقر نظامی یا ایجاد ایست داخل شهر برای هر گروهی به جز جبهه اش صادر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها