اعطای نمایندگی تام الاختیار نفت سوریه به یک صهیونیست

اعطای نمایندگی تام الاختیار نفت سوریه به یک صهیونیست
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 11:34

برخی منابع داخلی شبه نظامیان "نیروهای دموکراتیک سوریه" بر درستی اخبار پایگاه آمریکایی مونیتور درباره امضای توافق فروش نفت استخراج شده از مناطق تحت تسلطش به یک شرکت نفتی آمریکایی تاکید کردند.

العالم سوريه

برخی منابع " مسد "شورای دموکراتیک سوریه (که با قسد به اصطلاح دولت خودمختار را تشکیل داده و بر مناطق شمال شرق سوریه تسلط دارند ) اعلام کرد : قراردادی که قسد امضا کرده حق اکتشاف و استخراج و توسعه میاین نفتی را به این شرکت آمریکایی می دهد این قرارداد مورد توافق دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری امریکا قرار گرفته است.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز این موضوع را در کمیسیون روابط خارجی به اطلاع مجلس سنا اعلام و مایک پومپئو نیز با آن موافقت کرده است .

مدارک درز یافته از "شورای دموکراتیک سوریه " به امضای الهام احمد اشاره دارد و اینکه کمیته اجرایی این شورا حق نمایندگی قسد را در همه مسائل مربوط به فروش نفت را به کاهانا داده است.

مردخای معطی کاهانا تاجر یهودی اسرائیلی کیست ؟

به گفته ویکیپدیا وی مسئول کمک به پناهندگان جنگی سوریه ، به عنوان سرپوشی برای نزدیکی به مخالفان و ایجاد روابط در آینده است .

وی در قدس متولد و در خانواده ی یهودی رشد کرد و از نسل خاخام مشهور اریه لایب هکوهین هیلر است که در قرن 18در نیری هوایی وابسته به ارتش اسرائیل به کار گیری و پس از پایان دوره خدمت نظامی به شهر نیویورک منتقل شد و به عنوان راننده تاکسی شروع به فعالیت کرد .

اقدامات وی در سوریه از سال2011 به عنوان رییس گروهی از تاجران اسرائیلی و یهودی امریکایی آغاز شد و به منظور کمک به پناهندگان جنگ داخلی سوریه به مناطق تجمع آنان می رفت اما هدف وی نزدیکی به مخالفان و ایجاد رابطه با انان بود.

کاهانا در سال 2014 برای نجات یک خانواده ی یهودی سوریه از بازماندگان گروه یهودیان سوریه از ویرانی های جنگ و انتقال وی به اسرائیل کمک کرد.

وی هم چنین مقدمات سفر جان مکین سناتور امریکایی به سوریه را فراهم کرد تا از نزدیک وضعیت سوریها را هنگام جنگ ببیند وی هم چنین از طریق ارتباط با برخی عناصر مخالفان سوریه برای حفظ کنیسه الیاهو هانبی در منطقه جوبر در شهر دمشق فعالیت کرد.

وی سال 2015 برای بازگرداندن گیل روزنبرگ شهروند اسرائیلی دراصل کانادایی که برای پیوستن به نیروهای پیشمرگ کرد در جنگ بر ضد گروه داعش به سوریه مسافرت کرده بود تلاش کرد.

در همان سال برای نجات یک یهودی دیگر ساکن شهر حلب سوریه و انتقال وی به اسرائیل از طرق ترکیه تلاش کرد.

نامه مسد با امضای الهام احمد به مردخای معطی کاهانا

آقای معطی کاهانا مدیر اجرایی شرکت توسعه جهانی

امیدوارم این نامه را رسما برای شرکتتان (شرکت توسعه جهانی ) بپذیرید تا نماینده قسد (نیروهای دموکراتیک سوریه ) در همه مسائل مربوط به فروش نفت از سوی قسد باشید.

بر اساس برآورد ما تولید نفت خام 400 هزار بشکه و گنجایش تولید روزانه 125 هزار بشکه است
بهای هر تن متری 160 تا240دلار(یعنی هر بشکه 22 الی 35 دلار است)
همچنین حق اکتشاف و استخراج نفت در مناطق تحت تسلط خود را نیز به شما می دهیم

اقدام قسد برای پوشاندن رسوایی این نامه

نخست اینکه : نام مردخای را از نامه حذف کرد و برای فرار از فامیلی یهودی فقط به مردخای اکتفا کرد

دوم اینکه : نامه را به شرکتی در ظاهر واسطه یعنی " شرکت توسعه جهانی " ارسال کرد تا اسم شرکتی که مرخای تاسیس کرده بود مشخص نشود که ویکیپدیا از فروش سهمش سخن گفته بود.

سوم اینکه رابطه قسد و تل آویو و حجم روابط کنونی آنان و روابط آتی در صورت آغاز حفاری و استخراج نفت و سهم تل آویو از فروش نفت مشخص شد.

برای یادآوری باید گفت : بهای هر بشکه نفت زمان امضای قرارداد بین 60 الی 68 دلاربود و این بدان معناست که قسد نفت را یک و نیم برابر کمتر از ارزش واقعی ان فروخته و این اقدام فقط از سارق نفت و نه صاحب واقعی اش صورت می گیرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها