کرونا جان ۱۸۵ نفر دیگر را در ایران گرفت/شمار جانباختگان کرونا به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید

 کرونا جان ۱۸۵ نفر دیگر را در ایران گرفت/شمار جانباختگان کرونا به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 16:19

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این که با توجه به آمار ۲۴ ساعته گذشته، شمار جانباختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسیده است، خاطرنشان کرد، ۱۸۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر این بیماری جان باخته اند و در مجموع تاکنون ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

العالم ـ ایران ـ علمی

سیما سادات لاری روز چهارشنبه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۵مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۳۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ رسید.

وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید. همچنین خوشبختانه تاکنون ۲۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری تاکنون دو میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد، استانهای مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری از مردم خواست با رعایت اصول سه گانه استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و شستن مداوم دستها زنجیره انتقال ویروس را بشکنند.

پربیننده ترین خبرها