هیات دولت لبنان مصوب کرد؛

اعلام وضعیت فوق العاده ۲ هفته ای در بیروت

 اعلام وضعیت فوق العاده ۲ هفته ای در بیروت
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 22:19

هیات دولت لبنان در پی انفجار روز گذشته (سه شنبه) در بیروت پایتخت این کشور، دو هفته حالت فوق العاده در این شهر اعلام و خاطر نشان کرد که مدت مزبور قابل تمدید است.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش خبرگزاری لبنان، منال عبدالصمد وزیر اطلاع رسانی این کشور اعلام کرد که شورای وزیران امروز (چهارشنبه) در نشستی اضطراری به ریاست میشل عون رییس جمهوری و با حضور حسان دیاب نخست وزیر، تدابیر مربوط به مقابله با پیامدهای انفجار شدید روز گذشته در بندر بیروت را بررسی و تصمیماتی اتخاذ کرد.

در این جلسه اعتباراتی نیز برای بیمارستان ها و تامین هزینه درمان مجروحان حادثه، پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان و همچنین تامین گندم مورد لبنان تخصیص یافت.

در این جلسه همچنین برای تشکیل یک هسته بحران متشکل از اعضای بلند پایه دولتی از جمله نخست وزیر و معاون وی، وزیر دفاع مدنی و همچنین وزیران اقتصاد، بهداشت، کار، کشور، شهرداری ها، امور خارجه و امور اجتماعی و نیز فرمانده ارتش به منظور پیگیری این فاجعه در تمامی زمینه ها تصمیم گیری شد.

به گزارش ایرنا، تماس با سفارتخانه ها برای دریافت کمک های مورد نیاز و ایجاد صندوقی ویژه در این زمینه، تدوین مکانیزمی برای واردات شیشه، اسکان خانواده های خسارت دیده، بازگشایی مدارس، کنترل قیمت مواد مورد نیاز برای ترمیم خسارت های وارده، از دیگر تصمیات جلسه امروز دولت لبنان به شمار می رود.

آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه (14 مرداد ماه 99) در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، به انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم منجر شد که بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده تاکنون به کشته شدن 135 نفر و زخمی شدن بیش از 5 هزار نفر منجر شده است.

راؤول نعمه وزیر اقتصاد لبنان اعلام کرده که با توجه به خسارت شدید سیلوهای غلات در انفجار و آتش‌سوزی دیروز (سه شنبه) بندر بیروت، دخایر غلات کشور تنها کفاف کمتر از یک ماه را می‌دهد. وی گفته برای تامین امنیت غذایی نیاز به ذخائری داریم که حداقل برای سه ماه کافی باشد.

پربیننده ترین خبرها