لیبرمن: نتانیاهو به هر بهانه‌ای که شده انتخابات زودهنگام برگزار می‌کند

لیبرمن: نتانیاهو به هر بهانه‌ای که شده انتخابات زودهنگام برگزار می‌کند
پنج‌شنبه 16 مرداد 1399 - 13:03

وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی معتقد است نخست‌وزیر کنونی این رژیم شدیداََ به دنبال شکستن توافق کابینه ائتلافی با حزب آبی‌وسفید است و نهایتاََ به هر بهانه‌ای انتخابات مجدد را برگزار می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

در ادامه اظهار نظرها و گزارش‌ها مبنی بر تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای کنار گذاشتن «بنی گانتز» از توافق ائتلاف چرخشی، اکنون یک سیاستمدار دیگر صهیونیست نیز بر این موضوع صحه گذاشت.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتُنا» - که پیشتر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را نیز برعهده داشته - امروز (پنجشنبه) گفت اگر به اتفاقات روزهای اخیر توجه کنید، خواهید دید که فلسطین اشغالی از هم اکنون در چهارمین انتخابات سراسری طی یک سال و نیم اخیر است.

لیبرمن در مصاحبه با شبکه رادیویی «گالاتز» معروف به رادیو ارتش اسرائیل، با بیان اینکه هیچ یک از اعضای حزب آبی‌وسفید به ریاست گانتز از این حزب جدا نشده و قصد ندارند از طرح بودجه یک ساله نتانیاهو حمایت کنند، تحلیل کرد: «نتانیاهو در ماه نوامبر و پیش از شروع شدن دادگاه رسیدگی [به پرونده‌های فسادش] انتخابات را برگزار می‌کند».

به نوشته وبگاه این شبکه، وی همچنین تصریح کرد که حتی اگر لیکود از طرح بودجه یک ساله صرف نظر کند یا حتی آبی‌وسفید با این طرح موافقت نماید، باز هم نتانیاهو بهانه‌ای پیدا می‌کند تا فلسطین اشغالی را به انتخابات مجدد بکشاند.

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود. مهلت نهایی برای تصویب طرح بودجه،‌ پانزدهم آگوست (بیست‌وپنجم مرداد) است.

لیبرمن در ادامه با بیان اینکه نتانیاهو به دنبال تشکیل کابینه جایگزین با اکثریت ۶۲ یا ۶۳ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) است، افزود اگر قرار به برگزاری انتخابات شود، خودش نیز کاندیدای نخست‌وزیری خواهد شد.

روز گذشته شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معتمدان گانتز و اعضای پارلمانی حزب آبی‌وسفید به دنبال تصویب طرحی هستند که مانع از حضور دوباره نتانیاهو در انتخابات سراسری آینده در فلسطین اشغالی به دلیل پرونده‌های فساد می‌شود.

پیش از آن نیز نشریه عبری‌زبان «معاریو» به نقل از مقام‌های حزب لیکود نوشت از آنجایی که به نظر می‌رسد نتانیاهو به‌شکل فزاینده‌ای آماده باطل کردن توافق کابینه ائتلافی با حزب گانتز است، لیکود نیز خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها