گزارش رسانه غربی درباره "کمپین گمراه‌سازی" سعودی درخصوص انفجار بیروت

گزارش رسانه غربی درباره
شنبه 18 مرداد 1399 - 20:27

یک رسانه انگلیسی تأکید کرد، کمپین اتهام‌زنی علیه حزب‌الله لبنان در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مسئولیت این حزب در وقوع انفجار بیروت، توسط کاربران موسوم به وفاداران به رژیم سعودی به راه افتاده است.

العالم- لبنان

نشریه" دیلی بیست" نوشت، 4 حساب کاربری مرتبط با ریاض سلسله اخبار "گمراه‌سازی" را بعد از انفجار ویرانگر در بندر بیروت منتشر کرده و این فاجعه را به حزب‌الله ربط داده، و همچنین طی 24 ساعت نیز هشتگ "آمونیوم حزب‌الله بیروت را می‌سوزاند" را ایجاد کردند.

طبق گفته منابع اطلاعاتی، حساب‌های کاربری مذکور طی سال‌های گذشته کمپین‌های گمراه‌سازی را با هدف ضربه زدن به منافع ایران به راه می‌انداختند.

در این‌باره "مارک اوون جونز" استادیار در امور خاورمیانه در دانشگاه "حمد بن خلیفه" در دوحه خاطرنشان کرد که این حساب‌های کاربری درصددند هواداران سعودی خود را متقاعد کنند که "حزب‌الله گروهی تروریستی است و نباید آن را تایید کرد".

این در حالی‌ست که "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله، شب گذشته در سخنرانی خود درباره انفجار بندر بیروت هرگونه ارتباط این حزب با این بندر را قاطعانه تکذیب و تاکید کرد حزب‌الله هیچ‌گونه انبار مهمات یا موشک یا نیترات در این بندر ندارد.

پربیننده ترین خبرها