توییتر، مشتری جدید نرم ‌افزار اشتراک ویدئوی تیک‌تاک

توییتر، مشتری جدید نرم ‌افزار اشتراک ویدئوی تیک‌تاک
يکشنبه 19 مرداد 1399 - 08:35

برخی منابع از علاقه شرکت توییتر به خرید شعبه آمریکایی نرم‌افزار «تیک‌تاک» خبر می‌دهند.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، دو منبع مطلع به رویترز گفته‌اند که توییتر برای خرید شعبه حوزه آمریکای نرم‌افزار اشتراک ویدئوی «تیک‌تاک»، با شرکت چینی بایت‌دنس -- مالک تیک‌تاک -- وارد مذاکره شده است.

اما کارشناسان درباره توانایی مالی توییتر برای به سرانجام رساندن این انتقال ابراز تردید می‌کنند. به باور آن‌ها، بسیار بعید است که توییتر بتواند در 45 روز مهلت تعیین‌شده از سوی دونالد ترامپ برای تعیین تکلیف تیک‌تاک، در قیاس با شرکت مایکروسافت پیشنهاد مالی بهتری را به بایت‌دنس عرضه کند.

همچنین به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، مایکروسافت همچنان جدیترین شرکت علاقه‌مند به خرید تیک‌تاک محسوب می‌شود.

سرمایه شرکت توییتر حدود 30 میلیارد دلار است؛ رقمی که با ارزش سرمایه‌های تیک‌تاک تقریباً برابر است. به همین دلیل، توییتر باید سرمایه‌های بیشتری را برای خرید تیک‌تاک جذب کند.

البته یکی از سهامداران توییتر برای تأمین سرمایه این انتقال ابراز علاقه کرده است. همچنین توییتر معتقد است در صورت خرید حوزه آمریکای تیک‌تاک، به دلیل عدم فعالیتش در چین نمی‌تواند با اقدامات تلافی‌جویانه مقامات پکن مواجه شود.

قانون‌گذاران و مقامات دولت آمریکا فشارها را بر تیک‌تاک و شرکت بایت‌دنس تشدید کرده اند. به ادعای آن‌ها، تیک‌تاک به ابزاری برای جاسوسی چین از شهروندان آمریکایی بدل شده است. ترامپ اواخر هفته گذشته هرگونه تعامل با مالکان نرم‌افزارهای چینی تیک‌تاک و وی‌چت را ممنوع کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها