نخست وزیر عراق: با وجود مشکلات، در کمک به لبنان پیشقدم بودیم

نخست وزیر عراق: با وجود مشکلات، در کمک به لبنان پیشقدم بودیم
يکشنبه 19 مرداد 1399 - 23:56

"مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق یکشنبه شب گفت: با وجود شرایط سختی که داریم، بغداد پیشقدم در کمک‌رسانی فوری پزشکی و حمایت در زمینه انرژی به مردم لبنان پس از حادثه انفجار اسکله بیروت بوده است.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه خبری "بغداد الیوم"، در کنفرانس جمع‌آوری کمک مالی برای لبنان و به صورت ویدیو کنفرانس سخن می‌گفت، تصریح کرد: در این لحظه حساس به صورت یکپارچه و متحد در کنار مردم لبنان هستیم، این کشور در خاورمیانه منحصر به فرد است و الگویی از تسامح و دارای جامعه‌ای متنوع است.

نخست وزیر عراق همچنین گفت که کشورش به رفع کمبودهای فوری ناشی از نبود غلات و سایر نیاز شهروندان لبنانی ادامه می‌دهد.

الکاظمی افزود: فاجعه بیروت، بیانگر درسی عمیق و مشترک در مورد خطرناک بودن درگیری سیاسی در داخل لبنان و نیز درگیری منطقه‌ای و بین‌المللی در منطقه [خاورمیانه] بود.

نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس بتواند به لبنانی‌های برای کمک به ارزیابی تجربه‌ سیاسی‌شان کمک کند و همچنین بتواند ضمن حمایت از اقتصاد لبنان، خسارت‌هایی که لبنانی‌ها به خاطر انفجار بیروت متحمل شده‌اند، جبران کرده و این کشور به شرایط طبیعی خود بازگردد.

کنفرانس امروز پاریس بصورت مجازی با ابتکار عمل دولت فرانسه و با حضور نمایندگانی از سازمان ملل و ۳۶ کشور و نهاد بین‌المللی برای بررسی رویدادها و اتفاقات اخیر بیروت و شرایط جاری در لبنان برگزار شد.

امیر قطر روز یکشنبه در کنفرانس بین‌المللی کمک به لبنان که به ابتکار پاریس به صورت مجازی برگزار شد از کمک ۵۰ میلیون دلاری کشورش به لبنان در پی انفجار اخیر بندر بیروت خبر داد.

کویت نیز از کمک ۳۰ میلیون دلاری برای حمایت از امنیت غذایی لبنان و نیز کمک‌های دیگری به ارزش ۱۱ میلیون دلار به لبنان خبر داد.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد، کمک‌های اضافی به مبلغ ۳۰ میلیون یورو در اختیار نهادهای سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیر دولتی لبنانی برای کمک به مردم این کشور اختصاص داده است.

عصر سه‌شنبه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد. و به دنبال آن تاکنون ۱۵۸ نفر کشته و بالغ بر شش هزار نفر زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها