مخالفت فرانسه با آزادی زندانیان طالبان

مخالفت فرانسه با آزادی زندانیان طالبان
يکشنبه 26 مرداد 1399 - 14:11

وزارت امورخارجه فرانسه با ابراز نگرانی از آزادی زندانیان خطرناک طالبان از سوی دولت افغانستان اعلام کرد پاریس در این زمینه از کابل خواسته تا اقدامی صورت ندهد.

العالم- اروپا

وزارت امورخارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد پاریس از روند آزادی چندین تروریست که به قتل شهروندان فرانسوی در افغانستان محکوم شده‌اند نگران است.

فرانسه تاکید کرد قاطعانه با آزادی افراد محکوم به جنایات علیه اتباع فرانسوی به ویژه سربازان و کارگران گروه‌های بشردوستانه مخالف است.

به نوشته رویترز، وزارت خارجه فرانسه در این بیانیه افزوده که پاریس از مقامات افغانستان خواسته‌ تا نسبت به آزادی این تروریست‌ها اقدام نکنند.

این در حالی است که دولت افغانستان موافقت کرده تا به عنوان بخشی از آغاز مذاکرات با نیروهای طالبان ۴۰۰ نفر از زندانیان این گروه را آزاد کند.

شورای امنیت ملی افغانستان روز جمعه اعلام کرد، دولت ۸۰ نفر از زندانیان خطرناک و مورد اختلاف با گروه طالبان را پس از تصمیم لویه جرگه مشورتی صلح روز پنجشنبه آزاد کرد.

براساس این گزارش، در حال حاضر ۳۲۰ تن از این زندانیان در زندان باقی مانده‌اند که بزودی آن‌ها نیز آزاد خواهند شد.

شورای امنیت ملی افغانستان افزود که این افراد هنگام آزادی سوگند یاد کرده‌اند که پس از آزادی به زندگی صلح آمیز ادامه دهند و دیگر به صحنه جنگ باز نگردند.

قرار است با تکمیل روند آزادی این ۴۰۰ زندانی گروه طالبان، گفت‌وگوهای بین افغانی در دوحه آغاز شود و براساس اطلاعات دولت افغانستان در نخستین مرحله مذاکرات بحث برسر آتش‌بس سراسری خواهد بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها