خائن بعدی به امت اسلام و فلسطین کدام کشور خواهد بود؟

خائن بعدی به امت اسلام و فلسطین کدام کشور خواهد بود؟
يکشنبه 26 مرداد 1399 - 21:26

بعد از آن‌که امارات به عنوان اولین کشور عربی حوزه خلیج‌فارس از عادی‌سازی روابطش با رژیم صهیونیستی خبر داد، گمانه‌زنی‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه دومین کشوری که به صف خائنان به قضیه فلسطین و امت اسلام خواهد پیوست کدام است؟

العالم _ جهان اسلام

اگر چه اقدام ننگین دولت امارات به عادی‌سازی روابطش با رژیم اشغالگر اسرائیل و علنی کردن آن صداهای معترضان و منتقدان را در جهان عرب و اسلام بلند کرده است ولی به نظر می‌رسد این شیخ‌نشین‌ها به هر اقدامی که رضایت آمریکا و همچنین حمایت‌شان برای بقای این حکام در قدرت را تضمین کند، مبادرت خواهند کرد.

در سایه این تحولات به نظر می‌رسد که بحرین از رژیم سعودی را در علنی کردن روابطش با رژیم صهیونیستی سبقت خواهد گرفت و هیچ اعتنایی هم نخواهد کرد که مردمش با این اقدام ننگین مخالفت می‌کنند.

در ادامه این گمانه‌زنی‌ها، کاربران بحرینی در شبکه‌های اجتماعی به این امر واکنش نشان داده و با این احتمال که این عادی‌ سازی ممکن است نزدیک باشد، آن را محکوم کرده‌اند.

کاربران هشتگ #بحرينيون_ضد_التطبيع ( بحرینی‌ها علیه عادی‌سازی هستند) راه انداخته‌اند که طی چند ساعت در بحرین ترند شد. یکی از کاربران نوشته است: عادی‌سازی با صهیونیست‌ها خیانت به ما، ملت بحرین و نیز خیانت به فلسطین به عنوان یک کشور عربی مسلمان و خیانت به انسانیت ماست.. فلسطین قضیه هر انسانی، هر عربی و هر مسلمانی است.

درباره پایبندی ملت بحرین به قدس شریف، یکی از کاربران نوشته است: ما همواره نگاه‌های‌مان به قدس شریف دوخته شده و قلب‌های‌مان به فلسطین متمرکز شده است.

کاربر دیگری نیز نوشته است: قضیه فلسطین قضیه‌ای نهادینه‌شده در دل‌های‌مان از ازل بوده است. ننگ، ننگ، ننگ باد بر کسی که با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی می‌کند. هرگز به عادی‌سازی راضی نمی‌شویم... با تو هستیم فلسطین!.

درباره بر حق بودن ملت فلسطین و قضیه فلسطین نیز، یکی از کاربران توییت کرده و نوشته است: "حق باید به صاحب خود بازگردد، و باطل نیز، حتی اگر قرن‌ها از آن بگذرد. ما از حق و حقیقت چشم‌پوشی نخواهیم کرد این را اجدادمان به ما یاد داده‌اند و ما نیز به فرزاندان‌مان یاد می‌دهیم که اینجا فلسطین است و سرزمینی است که غصب و به کسانی داده شده است که مالک واقعی آن نیستند. این قضیه هر انسان آزاده‌ای است که به انسانیت ایمان دارد.

درخصوص عدم صلاحیت و مشروعیت رژیم آل‌خلیفه در بحرین، که وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را علیه ملتش مرتکب می‌شود، یکی از کاربران نوشته است: مجلس نمایندگان نماینده حکومت نیست بلکه بایستی نماینده ملت باشد و این ملت با عادی‌سازی مخالف است چرا که#عادی‌سازی_خیانت است. بعد از عادی‌سازی امارات، کمر همت را برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی بسته‌اید؟ آیا تمجید و از آن حمایت خواهید کرد؟ وای بر کسانی‌که به نمایندگی از این ملت به شما مجوز داد.

تصمیم امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اصلا دور از انتظار نبود زیرا این روند سال‌هاست که آغاز شده و با سیر شتابنده‌ای و به طور علنی – اگر چه به شکل غیر رسمی - دنبال می‌شود.

پربیننده ترین خبرها