رام الله: در سیاست خارجی، راهبرد تازه‌ای تدوین خواهیم کرد

رام الله: در سیاست خارجی، راهبرد تازه‌ای تدوین خواهیم کرد
دوشنبه 27 مرداد 1399 - 08:24

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها، تأکید کرد، هر طرحی که رضایت ملت و دولت فلسطین را جلب نکند، قابل پذیرش نیست.

العالم- فلسطین اشغالی

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

«نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین از نشست قریب‌الوقوع گروه‌های فلسطینی با تشکیلات خودگردان برای پاسخ به این اقدام امارات خبر داد.

ابوردینه گفت که تشکیلات خودگردان در روزهای آینده، راهبرد مهمی در سیاست خارجه تعیین و در پیش خواهد گرفت.

وی با اشاره به طرح جدید فلسطین برای مقابله با پیامدهای این اقدام امارات تأکید کرد که تشکیلات خودگران با گروههای فلسطینی نشست برگزار خواهند کرد تا موضع واحدی در رد عادی‌سازی روابط امارات و صهیونیست‌ها اتخاذ کنند.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از ابوردینه گزارش داد: «تا زمانی که موضع فلسطین برای مقابله با این خطر، واحد باشد، از هیچ کس نمی‌ترسیم».

این مسئول فلسطینی با اشاره به تداوم تحرکات گسترده در سطوح بین‌المللی و عربی-اسلامی، تصریح کرد، بیانیه رام الله در شامگاه پنجشنبه گذشته، این اقدام امارات را «تعدی به قدس و از بین بردن سنت‌ها و طرح صلح عربی» دانست.

وی بر این باور است که موضع دولت و ملت فلسطین، عدم پذیرش هر گونه تعدی به قدس است؛ زیرا قدس خط قرمز مردم فلسطین است.

ابوردینه با بیان اینکه «قبلا معامله قرن و کنفرانس بحرین را شکست دادیم»، خاطر نشان کرد، ملت فلسطین قادر خواهد بود هر طرحی را ناکام بگذارد و هر طرحی که رضایت ملت و دولت فلسطین را جلب نکند، قابل پذیرش نیست.

فارس

پربیننده ترین خبرها