ادامه تهدیدات صهیونیست ها علیه حماس

ادامه تهدیدات صهیونیست ها علیه حماس
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 11:04

در پی تنش در مرزهای اراضی اشغالی با غزه، مقامات رژیم صهیونیستی در اظهاراتی جداگانه بار دیگر فلسطینی ها و گروه های مقاومت را به جنگ و ترور تهدید کردند.

العالم _ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از رای الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با روسای شهرک های صهیونیست نشین در غلاف غزه به جنبش حماس درباره ادامه ارسال بالن های آتش زا به اراضی اشغالی هشدار داده و تهدید کرد در صورت ادامه این اقدامات، اسرائیل بار دیگر به سیاست هدف گیری اشخاص و ترور بازمی گردد.

وی در این اظهارات که سه شنبه شب ایراد کرد مدعی شد: در سیاست ما ارسال بالن آتش زا به مثابه شلیک موشک است. در صورت لزوم ما برای ورود به جنگ یا درگیری احتمالی آماده ایم. امیدوارم کار به آن جا نکشد اما اصلا حاضر نیستیم با ادامه ارسال این بالن های آتش زا که استفاده اش "مطلقا" توجیه پذیر نیست، کنار بیاییم.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: اگر حماس به این رفتار ادامه دهد مرتکب "حماقت" بزرگی شده است و ما از هیچ گزینه و شیوه ای برای پاسخ به این حملات از جمله بازگشت به سیاست ترور افراد دست نمی کشیم.

بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل هم سه شنبه اعلام کرد ارتش در حالت آماده باش در مرزهای شمالی و جنوبی غزه است.

وی مدعی شد: "حماس با آتش بازی میکند و به آن ها اطمینان می دهم که این آتش به آنها بازگردانده خواهد شد و ما فوراً معادله را تغییر خواهیم داد! "

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز غزه را تهدید کرد و گفت این رژیم ترسی از جنگ ندارد و اگر حماس مایل به جنگ باشد، قطعا جنگ اتفاق خواهد افتاد.

ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی هم در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت که سیاست خویشتنداری به پایان رسیده و در صورت ادامه وضعیت جاری و ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی، این رژیم سیاست ترور رهبران فلسطینی را ازسرخواهد گرفت.

وی تاکید کرد که سیاست خویشتن‌داری پایان یافته و کسانی که علیه اسرائیلی‌ها دست به اقدامی بزنند، هدفی مشروع برای این رژیم خواهند بود.

شرکت توزیع برق باریکه غزه دیروز سه شنبه از توقف فعالیت تنها نیروگاه این منطقه به دنبال پایان یافتن سوخت لازم برای فعالیت این نیروگاه خبر داد.

اسرائیل در راستای تحریم های خود علیه غزه، تامین سوخت لازم برای فعالیت نیروگاه تولید برق باریکه غزه، را متوقف کرده است.

اسرائیل که بیش از یک دهه است، باریکه غزه را محاصره کرده است، با افزایش تنش ها، تحریم هایی را بر این منطقه تحت محاصره اعمال کرده است.

این تحریم ها شامل بستن گذرگاه کرم ابوسالم که مخصوص انتقال کالاست و بستن دریا به روی صیادان و نیز توقف تامین کمک های سوختی است.

"فوزی برهوم " سخنگوی جنبش حماس ادامه محاصره باریکه غزه از سوی اسرائیل و تشدید بحران برق در این منطقه را جنایتی در حق بشریت خواند و رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول پیامدهای این اقدام دانست.

در این حال، " اشرف القدره " سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه ، درباره پیامدهای خطرناک قطع برق برای کودکان و نوزادان و بیماران بخش های مراقبت های ویژه و بیماران دیالیزی که درمان آن ها به دستگاه های برقی نیاز دارد، هشدار داد.

بیش از 50 درصد از ساکنان باریکه غزه که مجموع جمعیت آن دو میلیون نفر است، از فقر رنج می برند.

پربیننده ترین خبرها