سفیر روسیه: تداوم رویکرد آمریکا در هدف گرفتن حزب‌الله و مقاومت قابل قبول نیست

سفیر روسیه: تداوم رویکرد آمریکا در هدف گرفتن حزب‌الله و مقاومت قابل قبول نیست
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 11:40

سفیر روسیه در بیروت در گفت‌وگو با روزنامه‌ای لبنانی اعلام کرد، آمریکایی‌ها همواره بر هدف گرفتن حزب‌الله و محور مقاومت اصرار دارند و این قابل قبول نیست اگر موضع واشنگتن به همین منوال ادامه پیدا کند شکی نیست که تأثیرات منفی خواهد گذاشت.

العالم - اروپا

دادگاه ویژه بین‌المللی رسیدگی به پرونده ترور «رفیق الحریری» بالاخره سه‌شنبه (دیروز/ ۲۸ مرداد) پس از پانزده سال رأی نهایی خود را صادر کرد.

این دادگاه چهار عضو حزب‌الله یعنی «مصطفی بدرالدین»، «حسن حبیب مرعی»، «حسین عُنیسی» و «اسد صبرا» را از اتهام‌های وارده مبرا دانست اما «سلیم عیاش» را گناهکار شناخت.

«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان در همین خصوص به روزنامه «الجمهوریه» گفت، مسکو از ابتدا تشکیل دادگاه بین‌المللی در این خصوص را تأیید کرده اما هیچ دخالتی در امور مرتبط با آن نکرده است.

وی ادامه داد، روسیه در این موضوع بر دو اصل ثابت تأکید دارد: اینکه حکم «سیاسی» نباشد و دوم اینکه صدور آن منجر به تنش در داخل لبنان نشود.

زاسپکین در ادامه از توجه «سعد الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان و حزب‌الله برای حفظ ثبات داخلی لبنان و منع فتنه ابرازخشنودی کرد، آن را موضعی خوب و مسؤولانه خواند و تأکید کرد که تصمیم دادگاه نباید به مشکلات جدید در لبنان ختم شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا روسیه از تشکیل دولت وحدت ملی حمایت می‌کند یا خیر، گفت، روسیه به صورت سنتی از اصل دولت وحدت حمایت می‌کرده و هدفش آن بوده که قوای سیاسی اصلی بر روی یک برنامه مشترک و اهداف مشخص به توافق برسند و در اختلافات سردرگم نشوند و در حال حاضر بر تشکیل دولت مورد قبول احزاب سیاسی در سریعترین زمان ممکن اصرار دارد.

الجمهوریه در ادامه در ادامه نظر زاسپکین را درباره طرح فرانسه برای لبنان پرسید، وی گفت: پاریس با همه بر اساس قاعده مشارکت همه ارتباط گرفته و ما با آنها هم عقیده هستیم.اما آمریکایی‌ها همواره بر هدف گرفتن حزب‌الله و محور مقاومت اصرار دارند و این قابل قبول نیست . اگر موضع آمریکا به همین منوال ادامه پیدا کند شکی نیست که تأثیرات منفی خواهد گذاشت.

وی در خصوص حضور ناوهای کشورهای غربی در سواحل لبنان پس از انفجار بیروت گفت که واقعا هدف از این حضور را درک نمی‌کند.

زاسپکین با «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان هم دیدار و اعلام کرد، تمام تلاش خود را برای صادرات واکسن روسی کرونا به لبنان در سریعترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها