امیر حاتمی: موتور توربوفن سبک و دو محصول موشکی فردا رونمایی می‌شود

امیر حاتمی: موتور توربوفن سبک و دو محصول موشکی فردا رونمایی می‌شود
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 13:36

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: فردا خط تولید موتور ملی اوج افتتاح خواهد شد؛ همچنین از یک موتور توربوفن سبک و دو محصول موشکی هم رونمایی خواهد شد.

العالم - ایران

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با تبریک روز صنعت دفاعی و هفته دولت، اظهار داشت: امروز گزارشی از وضعیت دفاعی کشور و صنایع دفاعی به دولت تقدیم و در این گزارش به پیشرفت های صنایع دفاعی در حوزه‌های مختلف اشاره شد.

وی افزود: در برنامه‌ای که فردا در حضور ریاست محترم جمهور انجام خواهد شد، ما سه افتتاح خواهیم داشت و همینطور یک نمایشگاه و یک افتتاح خط تولید. خط تولید موتور اوج برای جنگنده کوثر افتتاح خواهد شد؛ یک موتور توربوفن سبک نسل چهارم هم رونمایی خواهد شد که موتور بسیار ارزشمندی است و برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

امیر حاتمی ادامه داد: این موتوری است که امروز روی پهپادهای پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند توان کشور را در این حوزه با افزایش قابل توجهی مواجه کند و نسل موتورهای موجود را یک نسل ارتقاء دهد.

وزیر دفاع گفت: یک نمایشگاه هم پهپادی داریم که نمونه‌های مختلف پهپادی کشور را که امروز تسلیح شده اند و در ماموریت های مختلف نیروهای مسلح ایفای ماموریت می‌کنند به مردم معرفی می‌شوند.

وی در پایان همچنین تصریح کرد: دو محصول موشکی هم رونمایی خواهند شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها