انهدام سه باند داعشی در عراق؛ 'غزوه سامراء' در نطفه خفه شد

انهدام سه باند داعشی در عراق؛ 'غزوه سامراء' در نطفه خفه شد
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 15:06

یک منبع امنیتی خبر داد که نیروهای عراقی سه باند داعشی را در استان صلاح الدین منهدم کردند. اعضای این باند قصد داشتند عملیاتهای موسوم به «غزوه سامراء» را کلید بزنند که ناکام ماندند.

العالم - عراق

یک منبع امنیتی امروز چهارشنبه از خنثی‌سازی طرح عناصر تروریستی داعش در استان صلاح الدین واقع در مرکز عراق خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که سرویسهای اطلاعاتی عراق با هماهنگی گروههای امنیتی در جنوب صلاح الدین توانستند 14 عنصر تروریستی را بازداشت کنند.

وی تأکید کرد که این افراد، وابسته به سه باند داعش هستند که در حال برنامه‌ریزی برای آغاز حملات داعش موسوم به «غزوه سامراء» بودند.

این منبع ادامه داد، تروریستها قصد داشتند از طریق حملات انتحاری و حملات راکتی، گروههای امنیتی و مناطق مسکونی را در اطراف شهرستان سامراء هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی عناصر این باندها را در اطراف مناطق «یثرب» و «الاسحاقی» و روستاهای مجاور شهرستان «بلد» بازداشت کردند، خاطر نشان کرد، در بین اعضای این باندها، زنان نیز حضور داشتند که اعترافات آنان، باعث بازداشت سایر افراد شد.

این منبع در پایان تأکید کرد که عملیات تعقیب عناصر داعش توسط نیروهای امنیتی در مناطق مختلف صلاح الدین همچنان ادامه خواهد داشت.

پس از شکست داعش در سال 2017، بار دیگر این گروه تروریستی، حملات چریکی خود را آغاز کرده و افراد نظامی و غیر نظامی را هدف قرار می‌دهد.

عناصر داعش اخیرا از سمت سوریه وارد غرب عراق می‌شوند؛ منطقه‌ای که عناصر تروریست آمریکایی بیشترین حضور را در آن دارند و کارشناسان نسبت به همکاری طرفین در این منطقه هشدار می‌دهند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها