جنوب یمن به پایگاهی پیشرفته برای صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود؟

جنوب یمن به پایگاهی پیشرفته برای صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود؟
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 22:51

استقبال شورای انتقالی جنوب یمن- تحت حمایت امارات- از عادی‌سازی کامل روابط امارات و رژیم صهیونیستی و آمادگی آن برای عادی‌سازی با این رژیم از دلایل واقعی اصرار ائتلاف سعودی- اماراتی بر تداوم جنگ علیه ملت یمن و مخالفت آن با تمامی راهکارها جهت پایان دادن به جنگ پرده برمی‌دارد.

العالم- کشکول

جنبش انصارالله یمن از همان ابتدا تأکید می‌کرد که بهانه‌های واهی ائتلاف سعودی- اماراتی برای آغاز جنگ علیه یمن صرفا گمراه‌سازی است تا به ائتلاف‌شان با آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز اهداف واقعی این جنگ، که براندازی دولت صنعا است، سرپوش بگذارد؛ چرا که دولت صنعا یکی از ارکان محور مقاومت است و کنترل موقعیت‌های استراتژیک از جمله بنادر، سواحل، جزایر و سواحلی، را در منطقه‌ای در دست گرفته است که آب دهن رژیم اسرائیل به خاطر آن جاری شده و در تلاش برای قبضه کردن این منطقه است.

اهداف واقعی جنگ ائتلاف متجاوز آمریکایی، اسرائیلی، سعودی و اماراتی علیه یمن تاکنون محقق نشده است از سوی دیگر، گرسنگی، بیماری‌های واگیردار و ویروس کرونا در یمن بیداد می‌کند ولی این ائتلاف به طرز عجیبی هرگونه راهکارهای سیاسی برای پایان دادن به بحران جنگ را رد می‌کند. در واقع، اعضای این ائتلاف، به‌ویژه رژیم اسرائیل به چیزی به جز حذف کامل جنبش انصارالله و اخراج آن از صحنه سیاسی یمن راضی نیستد تا بدین طریق میدان از هرگونه طرفی که پیرو ایدئولوژی مقاومت در تقابل با تسلط آمریکایی- اسرائیلی بر یمن و منطقه است، خالی شود.

زمانی‌که محور مقاومت درباره ائتلاف آمریکایی، اسرائیلی و وهابی هشدار داد برخی این هشدار را اغراق‌آمیز توصیف می‌کردند ولی این عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی پرده از گوشه‌ای از این ائتلاف نامقدس میان وهابیت سعودی و صهیونیستی برداشت به‌ویژه بعد از آنکه بین "هانی بن بریک" نایب رئیس شورای انتقالی جنوب و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به مناسبت این عادی‌سازی پیام‌های تبریک در توییتر رد و بدل شد و این شیخ سلفی از آمادگی‌اش برای سفر به فلسطین اشغالی خبر داد.

از امروز نفش اسرائیل در تجاوز به یمن از حالت محرمانه خارج و علنی می‌شود. عمده اهداف این تجاوز در وهله نخست در راستای خدمت به منافع صهیونیستی به‌ویژه در جنوب یمن بوده که شاهد حضور نظامی اسرائیل است. حال آنکه نقش اسرائیل هیچ تغییری در میدان جنگ ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث می‌شود یمنی‌ها با عزم و اراده راسخ به مقاومت و پایداری ادامه دهند؛ چرا که متوجه شده‌اند با دشمن اصلی جهان اسلام مواجه شده‌اند که پشت رژیم‌های سعودی و امارات طی 6 سال جنگ مخفی شده است، از سوی دیگر، مراکز حیاتی رژیم صهیونیستی اهداف مشروع نیروهای مسلح یمن و کمیته‌های مردمی قرارخواهد گرفت و این رژیم به خاطر آلوده کردن سرزمین یمن بهای سنگینی خواهد پرداخت.

پربیننده ترین خبرها