۱۳ کشته در حمله شورشیان اوگاندایی به دو روستا در کنگو

۱۳ کشته در حمله شورشیان اوگاندایی به دو روستا در کنگو
شنبه 1 شهريور 1399 - 16:07

شورشیان اوگاندایی با حمله به دو روستا در شرق کنگو ۱۳ نفر از اهالی این منقطه را کشتند.

العالم ـ آفریقا

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از منابع محلی گزارش داد که تعدادی شبه نظامی که گمان می‌رود نیروهای دموکراتیک متحد باشند، پیش از کشتن قربانیان در حمله دیروز (جمعه) در روستاهای کینزیک ماتیبا و ویکنو در شرق کنگو آنها را با طناب بسته بودند.

تاکنون مسئولیت چندین حمله که منتسب به نیروهای دموکراتیک متحد بوده را داعش به عهده گرفته است. هرچند تحلیلگران و پژوهشگران احتمال رابطه بین این دو گروه ضعیف می‌دانند. بی ثباتی در کنگو صدها هزار نفر را مجبور به فرار از خانه‌هایشان کرده است.

سازمان ملل اینگونه حملات را جنایات جنگی اعلام کرده است. طبق آمار سازمان ملل متحد، نیروهای متحد دموکراتیک (ADF) یک گروه مسلح اوگاندایی که در استان کیوو شمالی در جمهوری دموکراتیک کنگو حضور دارند، از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از هزار غیر نظامی را کشتند.

به گزارش ایرنا، نیروهای دموکراتیک متحد بیش از ۳ دهه است که در جنگل‌های انبوه در نزدیکی مرز اوگاندا عملیات انجام می‌دهند. اواخر سال گذشته میلادی ارتش کنگو یک عملیات گسترده علیه این گروه انجام داد که نتیجه حمله ارتش به این گروه اوگاندایی واکنش شدید آنها علیه غیر نظامیان را در پی داشت.

به رغم تلاش های جامعه جهانی و مقام های کنگو، شرق کنگو از زمان پایان جنگ دوم این کشور (۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳) دستخوش خشونت و ناآرامی بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها