دوربین العالم در حسکه، رنج مردم را به تصویر می کشد+ فیلم

يکشنبه 2 شهريور 1399 - 10:20

تیم خبری العالم با حضور در محله های مختلف حسکه واقع در شمال شرق سوریه، درد و رنج شهروندان این منطقه را که به دلیل قطع آب منطقه توسط ترکیه، در شرایط دشواری به سر می برند، به تصویر کشیدند.

العالم - سوریه

با تلاش های دولت سوریه و فشارهای بین المللی، به نظر می رسد که امید به حل بحران آب در این شهر رفته رفته زنده می شود.

"قسد" به ناچار ایستگاه پمپاژ آب علوک را دوباره راه اندازی کرده است هر چند که آب رسانی توسط این گروه های مسلح وابسته به ترکیه فقط به 9 چاه از مجموع 30 چاه محدود شده است.

یک شهروند سوری به خبرنگار العالم گفت: ما فقط ایستگاه علوک را برای تأمین آب آشامیدنی داریم. نه رودخانه ای هست و نه دریاچه و نه هیچ منبع دیگری. نباید سرنوشت یک میلیون انسان را به مزاج عناصر مسلح و تروریست ها سپرد.

این بحرانی که 20 روز پیش شروع شده است، سلامتی اهالی حسکه را به خصوص با وجود شیوع کرونا به خطر انداخته است محرومیت آنها از آب یعنی اینکه آنها دیگر قادر به ضد عفونی و رعایت دیگر احتیاط های حیاتی نیستند.

این در حالی است که دولت سوریه سعی می کند برای کاهش شدت بحران، تانکر آب به منطقه بفرستند.

شهروند دیگری از همه سازمان های بن المللی خواسته است این بحران را مهار کرده و این ایستگاه پمپاژ آب را از حوزه جنگ و درگیری در منطقه خارج کند.

دیگر اهالی هم تأکید کردند که قطع شدن آب منطقه، نتیجه کشمکش های سیاسی و نظامی بین قسد و ترکیه است که در آن، مردم عادی قربانی می شوند.

گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه نظیر جنایتی که چند سال پیش در حلب و دمشق مرتکب شدند را امروز در حق مردم حسکه تکرار می کنند. آنها 20 روز است که مردم را از آب – که ابتدایی ترین مایه زندگی است - محروم کرده اند.

پربیننده ترین خبرها