رابطه محرمانه بن‌سلمان و رژیم صهیونیستی چگونه کلید خورد؟

رابطه محرمانه بن‌سلمان و رژیم صهیونیستی چگونه کلید خورد؟
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 16:21

نشریه آمریکایی نیوزویک نوشت، روابط محرمانه عربستان سعودی با رژیم اشغالگر اسرائیل از سال 2018 آغاز شده است.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، حساب کاربری "قناة الخلیج" در توییتر به نقل از نشریه نیوزویک نوشت: روابط محرمانه "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی با اسرائیل از سال 2018 آغاز شده است که طی آن، این شاهزاده اقدام به خرید برنامه‌های جاسوسی از یک شرکت صهیونیستی کرده تا به واسطه آن، تلفن همراه معارضانش را در داخل و خارج از کشور هک کند.

در همین راستا، روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" چند روز پیش فاش کرد: شرکت NSO از شرکت‌های اسرائیلی بسیار فعال در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است. برنامه پگاسوس۳ که این شرکت آن را ارتقا بخشیده، اجازه هک کردن موبایل، پاک کردن محتویات آن و به کارگیری آن از دور برای تصویربرداری و ضبط صدا را می‌دهد.

کادر این شرکت که نامشان "محققان نقاط ضعف" است به دنبال بروزرسانی‌های سریعی که شرکت‌ها روی موبایل‌ها انجام می‌دهند، نقص‌ها را رصد کرده و می‌توانند به صورت مستقل موبایل‌ها را هک کنند.

رژیم صهیونیستی رسما بین شرکت‌ها و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس میانجیگری می‌کند. نمایندگان رسمی از اسرائیل در دیدارهایی که این شرکت با مسؤولان دستگاه‌های اطلاعات کشورهای عربی دارد، شرکت می‌کنند. بخشی از این دیدارها در اسرائیل انجام شده است.

شرکت NSO کادر ویژه‌ای را برای همکاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به کار گرفته و تمام کارکنان ویزای خارجی دارند.

روزنامه هاآرتص نوشت: این شرکت روی هر کدام از کشورهای عربی یک نام گذاشته که اول آن حرف اول نام آن کشور است و در واقع با نام یک نوع خودرو نامگذاری می‌شوند. مثلا عربستان در اسناد این شرکت "سوبارو"، بحرین BMW و اردن JAGUAR نامگذاری می‌شوند.

پربیننده ترین خبرها