تحرکات پمپئو در منطقه و "سگ نگهبان صهیونیست ها"

تحرکات پمپئو در منطقه و
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 18:25

پمپئو  در سفر خود به منطقه به  دنبال تحکیم و تثبیت عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر  است و از توافق سازش امارات با صهیونیستها بهره برداری می کند و می کوشد تا به منظور خارج کردن ترامپ از انزوای داخلی و خارجی اش یک دستاورد انتخاباتی کسب کند.

العالم ـ نظرکده

پژوهشگران سیاسی اما بر این باورند که اهداف آمریکا از سفر مایک پمپئو به منطقه بسیار بیش از آنچه که اعلام شده است و پمپئو پرونده های متعددی در دست دارد.

آنها تاکید کردند که از جمله پرونده های داغ در دست پمپئو، بحث و بررسی مساله نفوذ چین و وتوی همکاری با چین و ترویج ایران هراسی ادعایی به منظور یافتن بازاری برای فروش سلاح های آمریکایی است.

محققان سیاسی اما خاطرنشان کردند که امروز مهمترین مساله برای دولت آمریکا، تثبیت یک دولت راستگرا در رژیم صهیونیستی است. از این رو ساماندهی به اوضاع داخلی رژیم اشغالگر مساله ای بسیار ضروری است و می بایست از برگزاری انتخاباتی چهارم در این رژیم جلوگیری به عمل آید؛ زیرا ممکن است شانس ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را تضعیف کند.

آنها تصریح کردند که ترامپ اینک دست به آخرین تلاشهای خود را برای پیروزی در انتخابات می زند. و یکی از تلاشهای او برای پیروزی در انتخابات تبلیغ و ترویج این مساله است که او در خاورمیانه یک پیروزی بزرگی محقق کرده است که به نظر او این امر موجب افزایش تعداد رای دهندگان بویژه از لابی صهیونیستی می شود که ممکن است به نفع او رای دهند. و توافق اخیر سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی در همین راستاست.

از سوی دیگر برخی ناظران تاکید کردند که اسراییلی ها به منظور حفظ برتری نظامی "اسراییل" و با توجه به رعب و وحشت آنها به سبب افزایش تنشهای منطقه ای که رژیم اشغالگر را تهدید می کند، از پمپئو درخواست خواهند کرد تا کابینه این رژیم را از اعطای جنگنده های اف 35 به امارات منع کند.

برخی دیگر نیز اظهار داشتند که ترامپ از پیروزی رقیبش جو بایدن نامزد حزب دموکرات پس از انتخاب کامالا هریس به عنوان معاون خود ترس و هراس دارد. زیرا هریس یکی از سگ های نگهبان صهیونیستها در منطقه به شمار می آید؛ بدین معنا که بایدن می کوشد تا با انتخاب هریس، در مساله وفاداری به لابی صهیونیستی با ترامپ رقابت کند.

پربیننده ترین خبرها