درگیری شدید در جنوب یمن در پی تعلیق مشارکت متحد امارات در توافق ریاض

درگیری شدید در جنوب یمن در پی تعلیق مشارکت متحد امارات در توافق ریاض
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 14:37

تنها پس از گذشت چند ساعت از تعلیق مشارکت شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در توافق ریاض، سخنگوی این شورا خبر داد که نیروهای دولت مستعفی با نیروهای این شورا درگیر شده‌اند.

العالم - یمن

«ابو مشعل الکازمی» مدیر امنیت استان «ابین» در جنوب یمن و «محمد النقیب» سخنگوی «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-وابسته به امارات) در حساب توئیترشان از درگیری در جنوب یمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، بامداد امروز نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب در استان ابین به‌شدت با یکدیگر درگیر شده‌اند.

این درگیری تنها ساعاتی پس آن شکل گرفت که شورای انتقالی جنوب با ارسال نامه‌ای رسمی برای عربستان سعودی و طرح اتهامات به دولت مستعفی (متحد ریاض)، از تعلیق مشارکت خود در رایزنی‌‌های مرتبط با «توافق ریاض» خبر داد.

توافق ریاض در نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) میان شورای انتقالی و دولت مستعفی امضا شد تا قدرت در جنوب یمن میان متحدان عربستان و امارات تقسیم شود و این دو دست از درگیری و سلطه‌جویی بردارند، اما هر بار با تجدید درگیری‌های نظامی، اجرایی نشد.

وبگاه خبری «المشهد الیمنی» نیز در این خصوص گزارش داد که شورای انتقالی مقادیر زیادی تجهیزات و نیروی نظامی به جبهه‌های درگیری استان ابین ارسال کرده است.

برخی منابع محلی در گفت‌و‌گو با المشهد المینی شمار نیروهای اعزام شده از سوی شورای انتقالی را صد‌ها تن برآورد کردند.

حدود یک ماه پیش دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب با سازوکار جدیدی که عربستان سعودی برای اجرای توافق ریاض ارائه داد، موافقت کردند و رئیس‌جمهور دولت مستعفی «معین عبدالملک» را مأمور به تشکیل کابینه دولت جدید کرد؛ اما این اقدامات هم تاکنون به ثبات در جنوب یمن منجر نشده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها