بعیدی‌نژاد: توافق ایران و آژانس، آمریکا را ناامید کرد

بعیدی‌نژاد: توافق ایران و آژانس، آمریکا را ناامید کرد
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 21:40

سفیر ایران در انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که توافق ایران و آژانس در خصوص حل و فصل مسائل پادمانی، آمریکا را از ادامه اقدام های ضد ایرانی نا امید کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حمید بعیدی نژاد عصر چهارشنبه در توییت خود خاطرنشان کرد: پذیرش آژانس به اینکه درخواست دسترسی از تاسیسات ایران باید براساس تجزیه و تحلیل مستقل خود آژانس باشد وبا اعطای دسترسی درخواستی، آژانس هیچ سؤال و درخواست دسترسی دیگری به مکان‌های فراتر از موارد اظهار شده نخواهد داشت، آمریکا را برای کشانیدن بحث پادمان ایران به شورای امنیت ناامید کرد.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقام های کشورمان، بیانیه مشترکی صادر کردند.

رافائل گروسی دوشنبه شب در راس هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد تهران شد و در مدت اقامتش با رییس سازمان انرژی اتمی، وزیر امور خارجه و رییس جمهوری کشورمان ملاقات کرد.

تلویزیون دولتی چین "سی سی تی وی" به بازتاب بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای پرداخت و خاطرنشان کرد که توافق های بسیار خوبی میان ایران و آژانس برای تقویت همکاری های دو جانبه حاصل شده است.

در همین حال دیوید هال نماینده انگلیس در آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافق ایران و آژانس در خصوص حل و فصل مسائل پادمانی را گامی مثبت ارزیابی کرد. هال با انتشار توییتی خاطرنشان کرد، این یک خبر فوق‌العاده است که ایران دسترسی‌های مورد نیاز آژانس را اعطا کرده است. این یک نشانه مثبت از سلامت فعالیت‌ها و نظام پادمانی آژانس است.

پربیننده ترین خبرها