اعلام منع آمد و شد در پایتخت لیبی

اعلام منع آمد و شد در پایتخت لیبی
چهارشنبه 5 شهريور 1399 - 22:51

دولت وفاق ملی لیبی از وضع مقررات منع آمد و شد در پایتخت این کشور به دنبال تشدید اعتراضات مردمی خبر داد.

العالم - لیبی

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی امروز چهارشنبه به دنبال حمله جمعی از معترضان به منزل وی در طرابلس، با شماری از فرماندهان نظامی و امنیتی در طرابلس تشکیل جلسه داد و مقررات منع آمد و شد در این شهر وضع کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «اسپوتنیک»، شورای ریاستی لیبی از وضع مقررات منع آمد و شد در طرابلس از شامگاه امروز چهارشنبه خبر داد و گفت که مرزهای اداره شهرهای لیبی بسته می شود و رفت و آمد به آنجا هم ممنوع است.

بر اساس بیانیه شورای ریاستی لیبی، وضعیت منع آمد و شد پس از پایان دوره نخست خود برای ۱۰ روز دیگر هم تمدید می‌شود، اما به شکلی خواهد بود که از ۹ صبح هر روز تا شش بعد از ظهر ادامه دارد و در روزهای جمعه و شنبه هر هفته ۲۴ ساعته خواهد بود.

در بیانیه شورای ریاستی لیبی آمده است که در نشست امروز اوضاع امنیتی در همه مناطق طرابلس مورد بررسی قرار گرفته و بر ضرورت شناخت همه ابعاد آشوب‌های این شهر و اجرای ضوابط امنیت به منظور حفظ جان و امنیت شهروندان تاکید شده است.

صدها نفر از معترضان در پایتخت لیبی عصر امروز چهارشنبه نیز با برپایی تظاهرات خواهان سرنگونی دولت وفاق ملی لیبی شدند.

تظاهرات امروز در چند نقطه از پایتخت لیبی به منظور مطالبه مبارزه با فساد و درمان وخامت اوضاع معیشتی برپا شد که در آن، معترضان دولت فائز السراج را مسئول کمبود احتیاجات اساسی نظیر آب، برق و حقوق و دستمزد دانستند.

معترضان همچنین خواهان تدوین قانون اساسی، تحقق حاکمیت ملی، برگزاری انتخابات شفاف و مبارزه با فساد شدند.

لیبی بعد از سرنگونی دولت معمّر القذافی توسط ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ فاقد دولت بود تا اینکه بر اساس توافق «صخیرات» مغرب، دولت وفاق ملی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد. با این حال یک دولت موازی در شرق لیبی است که دولت وفاق ملی را به رسمیت نشناخته و نیروهایش را به جنگ علیه طرابلس فرستاد.

فارس

پربیننده ترین خبرها