پوتین پشت فرمان خودروی ویژه رییس جمهوری، بزرگراه کریمه را افتتاح کرد

پوتین پشت فرمان خودروی ویژه رییس جمهوری، بزرگراه کریمه را افتتاح کرد
جمعه 7 شهريور 1399 - 14:39

رئیس جمهوری روسیه با نشستن پشت فرمان خودروی ویژه رییس جمهوری، شخصا بزرگراه شبه جزیره کریمه به نام تاوریدا را آزمایش و افتتاح کرد.

العالم ـ اروپا

ولادیمیر پوتین در حالی که رانندگی خودرو ویژه رئیس جمهوری روسیه به نام «آئوروس» را برعهده داشت، بزرگراه تاوریدا را که از تنگه کرچی تا سواستوپل احداث شده است، افتتاح کرد.

کنار پوتین در خودرو وی، یوگنی دیتریخ وزیر حمل و نقل روسیه نشسته بود.

رئیس جمهوری روسیه سپس از خودرو پیاده شد و به همراه شماری از مقامها، مدیران و جمعی از کارکنان شرکت «واد» پیمانکار سازنده بزرگراه تاوریدا از کامیون‌هایی که از این بزرگراه عبور می کردند، استقبال کرد.

پوتین در گفت وگو با کارگران شرکت کننده در احداث بزرگراه تاوریدا گفت که ۲۰۰ کیلومتر جاده در آینده در شبه جزیره کریمه ساخته خواهد شد.

بزرگراه تاوریدا به طول۲۵۰.۷ کیلومتر از تنگه کرچی و پل مواصلاتی ساخته شده بر این تنگه تا سیمفروپل پایتخت کریمه و سواستوپل احداث شده است.

بخشی از این بزرگراه امروز به بهره برداری رسید و قرار است این طرح تا سال ۲۰۲۳ تکمیل شود.

قرار است در چارچوب طرح احداث بزرگراه تاوریدا، ۹۵ کیلومتر پل و مسیر انحرافی از بزرگراه احداث شود.

به گزارش ایرنا، روسها معتقدند که شبه جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه پرسی به خاک این کشور ملحق شد؛ اما اوکراین و غرب این همه پرسی را نپذیرفتند و آن را جدایی طلبی بر خلاف قوانین بین‌المللی با حمایت نظامی روسیه خواندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها