پوتین و اردوغان در تماسی تلفنی درباره بحران‌های منطقه تبادل نظر کردند

پوتین و اردوغان در تماسی تلفنی درباره بحران‌های منطقه تبادل نظر کردند
دوشنبه 27 مرداد 1399 - 16:15

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی به بررسی بحران‌های لیبی، سوریه و منازعات موجود در شرق دریای مدیترانه پرداختند.

العالم - اروپا

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه با «رجب طیب اردوغان» به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «تی‌آر‌تی»، پوتین و اردوغان در این تماس تلفنی بحران‌های موجود در لیبی، سوریه و وضعیت شرق دریای مدیترانه را به بحث گذاشتند.

رهبران روسیه و ترکیه همچنین درباره مسائل مربوط به گردشگری، حمل‌ونقل، انرژی و مناسبات اقتصادی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

یکشنبه شب نیز «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در جمهوری دومینیکن با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

موضوع شرق دریای مدیترانه و آخرین تحولات لیبی در دستور کار ملاقات روسای دستگاه دیپلماسی ترکیه و آمریکا قرار گرفت. وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به انجام این دیدار نوشت، طی این ملاقات بر کاسته شدن از تنشها در شرق مدیترانه تاکید شد.

اقدامات ترکیه در شرق دریای مدیترانه وعملیات حفاری کشتیهای این کشور موجی از نگرانیها را موجب شده است. حضور ترکیه در لیبی نیز بر تنشهای این کشور با برخی همسایگان خود در مدیترانه افزوده است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه از ترکیه خواست تا از سرگیری فعالیت‌های حفاری در شرق دریای مدیترانه را متوقف کند. بورل طی بیانیه‌ای گفت: «من مقامات ترکیه را فرا می‌خوانم تا چنین فعالیت‌هایی را فورا متوقف کرده و با حسن نیت وارد مذاکراتی گسترده با اتحادیه اروپا شوند».

فارس

پربیننده ترین خبرها