«نه» مردم سودان به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

«نه» مردم سودان به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
جمعه 7 شهريور 1399 - 17:20

دولت سودان در پاسخ به درخواست «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عادسازی کامل روابط خارطوم با تل آویو در ازای حذف نام سودان از لیست تروریستی آمریکا گفت که «ما اختیار مبادرت به آن را نداریم» و به دنبال آن، فعالان شبکه‌‎های اجتماعی سودان نیز با اتخاذ مواضع همسو با دولت، مخالفت خود را با این درخواست پامپئو اعلام کردند.

العالم- داغ‌های مجازی

به گزارش العالم، در پایان سفر "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا به خارطوم، دولت سودان اعلام کرد که "عبدالله حمدوک" نخست‌وزیر این کشور در پاسخ به مطالبه پامپئو در خصوص عادی‌‎سازی روابط با اسرائیل به‌صراحت به او گفته است از چنین اختیاری برخوردار نیست. اهمیت این "نه گفتن" سودان به پامپئو زمانی روشن می‌شود که این مساله را مدنظر قرار دهیم که استقبال سودان از عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌توانست با خارج شدن نام این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکایی معامله شود.

تلاش‌های واشنگتن برای تحریک سران خارطوم برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها با واکنش منفی مردم سودان نیز مواجه شده است.

کاربری به نام "خالد طه" در توییتر نوشته است: "عادی‌سازی هدیه‌ای است که در خور دشمن نیست. ما می‌توانیم شکست را قبول کنیم و با آن رویارویی کنیم تا از شرّ آن رهایی یابیم. ولی زمانی‌که این مردم عادی‌سازی می‌کند این بدان معناست که آنها به حدی از مقاومت دست شسته‌ و تسلیم شده‌اند که آن هدیه را به صورت مجانی به دشمن می‌دهند و تظاهر و لبخندکنان ادعای پیروزی می‌کنند."

"عثمان عزیز" نیز درباره موضوع عادی‌سازی اظهارنظر کرده و نوشته است: "عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی و اشغالگر ممکن نیست و حتی اگر عادی‌سازی، سودان را بهشت خداوند روی زمین قرار دهد، عادی‌سازی انجام نمی‌شود. (مسجد) الاقصی اشغال‌شده است پس عادی‌سازی نمی‌شود... . برادران‌مان در هر ثانیه می‌میرند... خارطوم پایتخت "نه‌های" سه‌گانه می‌ماند."

حساب کاربری "السنجاب علم" توییت کرده است: "موضع‌مان درقبال عادی‌سازی با اسرائیل نشات‌گرفته از عربیت یا فرهنگ و یا دین‌مان نیست، بلکه موضعی اخلاقی مبتنی بر ردّ غصب، تجاوز و اشغال سرزمین فلسطین است.. ."

پربیننده ترین خبرها