هشتگ های عاشورایی در چندین کشور ترند شدند

هشتگ های عاشورایی در چندین کشور ترند شدند
يکشنبه 9 شهريور 1399 - 15:06

هشتگ های عاشورایی در چند کشور عربی از جمله عراق، لبنان، یمن و سلطان نشین عمان ترند شدند.

العالم - داغ های مجازی

در عراق هشتگ های (#ليلة_العاشر و#عاشوراء و#عاشوراء_1442 و#ياحسين و#يوم_عاشوراء و#عبدالله_الرضيع و#ياحسين و#الحسين و#حامل_اللواء و#يا_حسين) به ترتیب (شب دهم، عاشورا، عاشورای 1442، یا حسین، روز عاشورا، عبدالله شیرخوار، یاااااحسین، حسین، پرچمدار و یا حسین)، و در لبنان هشتگ های (#ليله_العاشر و#عاشوراء_علي_العهد و#يا_ليل_طول_ساعاتك) به ترتیب (شب دهم، عاشورا بر همان عهد هستیم، ای شب چقدر طولانی هستی) و در یمن هشتگ های (#عاشوراء و#عاشوراء_1442 و#هيهات_منا_الذلة و#الحسين و#ليلة_العاشر) به ترتیب (عاشورا، عاشورای 1442، هیهات منا الذله، حسین، شب دهم) و در سلطان نشین عمان هشتگ های (#ليله_العاشر و#عبدالله_الرضيع) به ترتیب (شب دهم و عبد الله شیرخوار) ترند شدند.

در آستانه دهمین روز از ماه محرم، ایرانی ها با برگزاری مراسم های مختلف در سراسر ایران، عزاداری کردند. آنها در قالب هیئت های عزاداری و با رعایت دستورات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کورونا به خیابان ها آمدند. میادین و مکان های مختلف نیز صحنه فعالیت های عاشورایی بودند. خیابان ها و نمای ساختمان ها و مساجد و حسینیه ها با پارچه های سیاه و شعارهای مناسب عاشورا، سیاه پوش شدند. هیئت های عزاداری نیز در نقاط عمومی اقدام به توزیع غذای نذری در میان مستمندان کردند.

کاربری با عنوان (Hassan kaw) با شرکت در هشتگ #عاشوراء_على_العهد نوشت: تسبیح است و اشک و آه و کودکان به خانواده ها پناه می برند و بانویی در کنار سرپرست خود است و حسین بزرگترین حماسه هستی را رقم می زند ای شب پر درد دهم

کاربر دیگری با انتشار عکس سید حسن نصرالله، سید مقاومت می نویسد: با تو عهد می بندیم که همچون یاران جدت، حسین لحظه ای تو را رها نکنیم #لبيك_يا_نصرالله

آیت الله شیخ عیسی قاسم، مرجع عالی قدر بحرینی هم گفت که نبرد علیه سازش تداوم نبرد امام حسین علیه السلام علیه یزید در کربلاست.

وی طی سخنانی به مناسبت عاشورا گفت که امام حسین علیه السلام تن به سازش با یزید نداد و با او به خاطر ظلمش جنگید. هر کس در کنار امام حسین در کربلا ایستاد امروز باید در مقابل روند عادی سازی بایستد.

وی افزود هر سال جنگی تمام عیار در بحرین علیه منبر امام حسین علیه السلام و هیئت عزاداری و کودکانش راه می افتد.

یک شهروند بحرینی به خاطر برافراشتن پرچم امام حسین بر فراز خانه اش تحت تعقیب قرار گرفت. هموطن وی به نام (يوسف الحمؤي) در توییتی نوشت: بحرین یک شهروند را به جرم برافراشتن پرچم امام حسین علیه السلام بر بالای خانه اش تحت تعقیب قرار گرفت.

در کربلا نیز همه مقدمات امنیتی و لوجستیکی و بهداشتی برای بزرگداشت حادثه ای که بزرگترین تحول اصلاحی در تاریخ بشر شد، فراهم شدند.

یک کاربر لبنانی با عنوان (د. حسام أبو حمدان) نوشت:

قیام امام حسین علیه السلام، نبرد حق علیه باطل و عدالت در مقابل ظلم و اصلاح در برابر فساد بود #عاشوراء_على_العهد

برهم صالح، رئیس جمهور عراق به مناسبت دهم محرم گفت که امام حسین علیه السلام، سمبل آزادی خواهی و همزیستی مسالمت آمیز و آشتی با خویشتن است. ایشان فراتر از هر مذهب و فرقه و قومیتی است.

کاربری با عنوان (محمد عباس) هم با انتشار تصویری از تابلوی مشهور عاشورا نوشت: این تابلو یکی از باشکوه ترین آثاری است که مصیبت امام حسین علیه السلام را در روز دهم محرم به تصویر کشیده است طوری که انگار اصل حادثه را می بینید... اصل این اثر امروز در موزه حرم امام رضا علیه السلام در مشهد - ایران نگهداری می شود ..

در نیجریه هم پیروان اهل بیت علیهم السلام هم با برگزاری مراسم عزداری در روز عاشورا به رغم حملات پلیس یاد امام حسین را در بزرگ داشتند. در این حمله ها در کادونای شمالی سه نفر به شهادت رسیده و دهها نفر مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها