المشیشی اسامی وزیران کابینه‌ خود را برای رای اعتماد به پارلمان تونس

المشیشی اسامی وزیران کابینه‌ خود را برای رای اعتماد به پارلمان تونس
دوشنبه 10 شهريور 1399 - 21:07

نامزد نخست وزیری تونس اسامی اعضای هیئت دولت خود را به مجلس قانونگذاری این کشور تسلیم کرد تا نمایندگان پارلمان پس از بررسی آن درباره رای اعتماد به کابینه او تصمیم‌گیری کنند.

العالم - تونس

هشام المشیشی گزارشی از سطح علمی و عملی اعضای هیئت دولت جدید تونس را به پارلمان تسلیم کرد تا نمایندگان مجلس قانونگذاری این کشور در نشست سه شنبه ( فردا ) هفته جاری درباره دادن رای اعتماد به دولت هشام المشیشی تصمیم‌گیری کنند.

برخی از احزاب و گروه‌های تونسی مثل جریان دموکراسی و حزب حراک به صراحت اعلام کرده‌اند که در نشست فردا به کابینه المشیشی رای اعتماد نخواهند داد.

درمقابل بعضی گروه‌های سیاسی که تعدادشان اندک است، از دولت جدید تونس حمایت و اعلام کرده‌اند، به دولت المشیشی رای اعتماد خواهند داد. حزب الدستوری و فراکسیون ملی در پارلمان تونس از جمله این طیف به شمار می‌روند.

حزب النهضه بزرگ‌ترین فراکسیون سیاسی در پارلمان تونس تا عصر دوشنبه ( امروز) نظر نهایی خود را درباره رای اعتماد دادن به دولت المشیشی بیان نکرده و قرار است شورای مرکزی این حزب نشستی برگزار کند و تا پیش از برپایی نشست فردا موضع نهایی خود را درباره رای دادن یا عدم رای اعتماد به دولت المشیشی اعلام کند.

النهضه قبلا مخالفت خود را با تشکیل دولت تکنوکرات بدون مشارکت احزاب سیاسی اعلام کرده و خواستار تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت احزاب و گروه‌هایی سیاسی تونسی شده بود.

المشیشی تمام وزیران کابینه خود را از میان افراد مستقل و غیرحزبی انتخاب کرده و همین موضوع سبب شده‌ است که تعداد قابل توجهی از احزاب و گروه‌های سیاسی تونسی به مخالفت با او برخیزند.

برخی سیاستمداران تونسی معتقدند: چنانچه دولت المشیشی بتواند از پارلمان رای اعتماد بگیرد، اقدامات آینده این دولت همچون راه رفتن در میدان مین خواهد بود لذا به نظر می‌رسد بحران سیاسی در تونس پیچیده‌تر خواهد شد.

طبق قانون اساسی تونس، چنانچه کابینه المشیشی نتواند از پارلمان رای اعتماد بگیرد، رئیس جمهور تونس با منحل کردن پارلمان، اقدام به برگزاری انتخابات زودرس خواهد کرد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها